انتظار بخش تعاون از دولت دوازدهم برای حل ۳ چالش بزرگ

    کد خبر :80750

رئیس اتاق تعاون ایران تامین مالی، تسهیل نظام مالیاتی و اصلاح نظام گمرکی را سه چالش مهم بخش تعاون عنوان کرد و خواستار رفع این مشکلات در دولت دوازدهم شد.

به گزارش  تسنیم، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران در نشست اعضای اتاق تعاون ایران با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین اعضای فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم به رغم مشکلات در حوزه اقتصاد اما اقدامات خوبی را در 4 سال گذشته انجام داد و رئیس جمهور با پرداختن به موضوعات مهمی مانند کاهش نرخ تورم، فعال کردن بنگاههای اقتصادی، ایجاد ثبات و آرامش در بازار و مثبت کردن تراز تجاری اقدامات قابل قبولی را در دولت یازدهم انجام داد.

وی با بیان اینکه مشکلات عدیده ای در بخش تعاون وجود دارد گفت: اما به رغم تمام اقدامات مثبت، مشکلات عدیده ای در بخش تعاون وجود دارد که این چالش ها با فشارهایی که به تبع تحریم ها وارد می‌شود تشدید می یابد.

رئیس اتاق تعاون ایران تأمین مالی از طریق نظام بانکی را به عنوان بزرگترین چالش پیش روی بخش تعاون دانست و گفت: دومین مشکل بزرگ بخش تعاون نظام مالیاتی است که امیدواریم برای فعالان اقتصادی از جمله تعاونگران این بخش تسهیل شود. تعاونگران خواستار اصلاح نظام گمرکی برای این بخش هستند.

عبداللهی با تأکید بر اینکه بخش تعاون نسبت به سایر بخش های اقتصادی از بنیه ضعیف تری برخوردار است، افزود: تعاون به عنوان یکی از سه رکن اقتصاد ملی با عقب ماندگی های سنواتی طی 15 تا20 سال گذشته مواجه است که امیدواریم در دولت دوازدهم به مطالبات بخش توجه و برای توسعه تعاون گام های موثر برداشته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید