معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

منابع آزمون پیش‌کارورزی و علوم پایه علوم پزشکی در سراسر کشور یکسان است

    کد خبر :80690

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه آزمون پیش کارورزی و علوم پایه علوم پزشکی طبق روال سال های گذشته برگزار می شود، گفت: این آزمون با نظارت و مدیریت کامل وزارت بهداشت و توسط مناطق آمایشی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، محمود نجابت معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخصوص برگزار آزمون پیش کارورزی و علوم پایه رشته های علوم پزشکی گفت: نشستی در تاریخ 7 مرداد 96 با حضور برخی مدیران معاونت آموزشی وزارت بهداشت و معاونین آموزشی دانشگاههای مسئول کلان مناطق آمایشی کشور برگزار شد و هماهنگی های لازم درخصوص برگزاری این آزمون ها صورت گرفت.

نجابت با بیان اینکه روند برگزاری آزمون ها همانند سال های گذشته است گفت: از سال پیش با تشکیل مناطق آمایشی قرار شد دبیرخانه های کلان مناطق در برگزاری آزمون ها با وزارت بهداشت همکاری نمایند. در همین راستا دبیرخانه هر کلان منطقه مسئول طراحی سوالات همان کلان منطقه است و در عین حال مناطق می توانند از یکدیگر نیز کمک بگیرند و سوالاتشان را به اشتراک بگذارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کلان مناطق خاصی مسئول طراحی سوالات آزمون پیش کارورزی و علوم پایه هستند گفت: این موضوع صحت ندارد و همکاری کلان مناطق با یکدیگر در طراحی سوال به معنای مسئولیت یک کلان منطقه خاص در این خصوص نیست.

نجابت گفت: در این دوره برای بهبود کیفیت سوالات قرار شد برخی مناطق روی طراحی یکی از آزمونها با تمرکز بیشتری کار کنند تا سوالات بهتر و مناسبتری تهیه شود و سایر مناطق نیز در صورت تمایل از این سوالات در دفترچه آزمون خود استفاده کنند اما هیچ نامه ای از سوی وزارت بهداشت مبنی بر واگذاری مسوولیت طراحی سوالات آزمون به مناطق خاص صادر نشده و هیچ منطقه ای هم ملزم نیست که سوالات مناطق دیگر را استفاده کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: موضوع همکاری کلان مناطق و استفاده از بانک سوالات یکدیگر در دو سال گذشته هم وجود داشته و موضوع جدیدی نیست.

نجابت خاطرنشان کرد: نه در جلسه ای که در روز 7 مرداد برگزار شد بحث مسئولیت یک کلان منطقه خاص برای طراحی سوالات آزمون پیش کارورزی و علوم پایه مطرح شد و نه تاکنون نامه ای از وزارت بهداشت در این خصوص دریافت نموده ایم.

وی طرح سوالات توسط کلان مناطق را برنامه خوبی برای برگزاری این آزمون ها ذکر کرد و گفت: این کار باعث شده تا اساتید مجبور نباشند برای طرح سوال به وزارت بهداشت مراجعه کنند و همه اساتید می توانند در طراحی سوال و توسعه بانک سوالات شرکت کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه واسپاری برگزاری آزمون ها در کلان مناطق باعث کاهش نقش وزارت بهداشت در این آزمون ها نشده، اظهار داشت: طبق روال گذشته 50 سوال تراز آزمون های پیش کارورزی و علوم پایه توسط وزارتخانه طرح و به کلان مناطق ارسال می شود و دبیرخانه های معاونت آموزشی نیز بر فرایند طراحی سوال، امنیت آزمون و صحت سوالات نظارت مستمر دارد.

وی درخصوص منابع آزمون پیش کارورزی و علوم پایه گفت: منابع در سراسر کشور یکی است و مدیریت و نظارت دبیرخانه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت همانند گذشته وجود دارد.

نجابت خاطرنشان کرد: در سال گذشته دانشجویان مشکلی با برگزاری منطقه ای آزمون پیش کارورزی و علوم پایه نداشتند و امسال نیز این اطمینان خاطر را به دانشجویان می دهیم که روند همچون گذشته است و سوالات هر منطقه آمایشی در همان منطقه نهایی می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان خاطرنشان کرد: آزمون پیش کارورزی و علوم پایه همچون گذشته با نظارت وزارت بهداشت و در کمال امنیت و سلامت برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید