روزنامه‌ها؛ ۲ روز بعد از مناظره

در فاصله دو روز بعد از برگزاری مناظره‌های انتخاباتی، همچنان روزنامه‌های کشور به این موضوع توجه نشان داده و حالا با رویکردی جدید، سعی دارند از این برنامه‌ی پربیننده انتخاباتی، تحلیل‌ کارشناسان و همچنین گزارش‌های مردمی را ارائه دهند.

 امروز – یکشنبه – روزنامه «شرق» تیتر یک «رمزگشایی از چهره پنهان مناظره» را با روتیتر «بررسی رابطه ستاد قالیباف با متهم حمله به سفارت عربستان» انتخاب کرده است. این روزنامه تصویر یک خود را هم به حضور روحانی در جمع مردم یزد و کرمان اختصاص داده و در همین راستا مطلبی را با تیتر «قول می‌دهم» منتشر کرده است.

روزنامه «اعتماد» مطلبی را با تیتر نخست «روحانی در دیار شیخ فقید و سید اصلاحات» و با روتیتر «بدرقه بامدادی، از رییس جمهور در کرمان و استقبال عصرگاهی در یزد پرشور بود» منتشر کرده است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به دو عکس اختصاص داده است؛ که در یکی از عکس‌ها جوانانی را که پلاکاردهایی حاوی شعار «روحانی تنها نیست» و «نیمه راهیم برنمی‌گردیم» را نشان می‌دهد و در دیگری از حضور پرشور مردم کرمان و یزد برای استقبال از رییس جمهور را نشان می‌دهد.

روزنامه «ایران» تیتر یک «عیارسنجی از آمارها و ادعاهای نامزدها» را انتخاب کرده و به بررسی راستی‌آزمایی مطالب مطرح شده در نخستین مناظره انتخاباتی پرداخته است.

روزنامه «شهروند» تیتر نخست «غفلت از زنان» را انتخاب کرده و به بررسی گفته‌ها و ناگفته‌های مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در گفت‌وگو با کارشناسان پرداخته است. این روزنامه مطلب دیگری را با تیتر «راست و دروغ مناظره» با روتیتر «کارشناسان و مدیران به ادعاهای اقتصادی نخستین گفت‌وگوی نامزدهای انتخاباتی واکنش نشان دادند» منتشر کرده است.

این روزنامه همچنین تصویر نخست خود را به محمدرضا عارف اختصاص داده و مطلبی را باتیتر دهه ۹۰ دهه عقلانیت است منتشر کرده و به سخنان عارف در همایش ستاد زنان انتخابات روحانی اشاره کرده است.

روزنامه «قانون» مطلبی را با تیتر نخست «نامزدهای مجرم» با رو تیتر «وقوع جرایم افترا و نشر اکاذیب در مناظره‌های انتخاباتی مورد بررسی قرار گرفت»، منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه «آفتاب یزد» مطلبی را با تیتر نخست «دروغ جدید مخالفان روحانی» و با روتیتر «تشدید تخریب رییس جمهور با انتشار تصاویر جعلی بعد از شکست اصولگرایان در مناظره اول»، منتشر کرده است.

این روزنامه همچنین تصویر یک خود را به سخنرانی روحانی در بین مردم کرمان اختصاص داده است.

روزنامه «آرمان امروز» تیتر نخست «باید راه هاشمی را ادامه دهیم» را انتخاب کرده و به استقبال پرشور مردم از روحانی در کرمان و یزد اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین گفت‌وگویی را با محمدرضا تاجیک با تیتر «قالیباف با خودشکنی دنبال رای است» انجام داده است.

روزنامه «آرمان امروز» همچنین تصویر یک خود را به عکسی از روحانی از نمای پشت سر که در حال سخنرانی است، اختصاص داده است.

روزنامه «جوان» مطلبی را با تیتر نخست «مناظره اول از منظر مخاطبان» و با رو تیتر «واکنش کاربران شبکه‌ها غالبا از واکنش توام با توهین روزنامه‌ها و شخصیت‌های زنجیره‌ای وزانت بیشتری داشت» منتشر کرده است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به عکسی از صفحه اول روزنامه‌های قانون ابتکار، شرق، اعتماد و آفتاب یزد در شماره روز گذشته اختصاص داده است و به نقد تیتر یک این روزنامه‌ها پرداخته است.

روزنامه «وطن امروز» مطلبی را با تیتر نخست «این قرارمون نبود» و با روتیتر «انتقادات صریح کاندیداهای منتقد و رفتار منفعت‌طلبانه جهانگیری در مناظره تلویزیونی وضعیت حسن روحانی را متزلزل کرده است»، منتشر کرده است.

روزنامه «وطن امروز» همچنین تصویر نخست خود را به روحانی و جهانگیری در حالی که ایستاده و صحبت می‌کنند، اختصاص داده است.

روزنامه «جمهوری اسلامی» تیتر نخست «اگر مدیران سابق مفهوم کاغذپاره را بهتر درک می‌کردند از اموال ایران راهزنی نمی‌شد» را انتخاب کرده و به سخنرانی ظریف در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا اشاره کرده است.

این روزنامه تصویر نخست خود را به سخنرانی روز گذشته روحانی در یزد و کرمان اختصاص داده و در همین راستا مطلبی را با تیتر «مسیر عدالت، اعتدال و اصلاحات را رها نخواهیم کرد» منتشر کرده است.

روزنامه «کیهان» تیتر یک «انکار و فراموشی سرنوشت وعده‌ها در فصل خداحافظی» را انتخاب کرده و به حرف‌های روحانی در روز مناظره اشاره کرده است.

روزنامه «وقایع‌اتفاقیه» مطلبی را با تیتر یک «سوتی‌های آماری» و با روتیتر «نخستین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و ادعاهای غیرواقعی بعضی نامزدها صدای همه را درآورد» منتشر کرده است.

این روزنامه تصویر یک خود را به سخنرانی روز گذشته روحانی در میان مردم کرمان و یزد اختصاص داده و مطلبی با تیتر «متوقف نمی‌شویم و بازنمی‌گردیم» را منتشر کرده است.

روزنامه «ابتکار» مطلبی را با تیتر نخست «تلاش برای جدایی جهانگیری از روحانی» و با روتیتر «دلیل علاقه اصول‌گرایان به ماندن اسحاق جهانگیری در صحنه انتخابات چیست؟» را منتشر کرده است.

این روزنامه همچنین تصویر یک خود را به سخنرانی روحانی در سفر انتخاباتی روز گذشته اختصاص داده و مطلبی را در همین راستا با تیتر «از میانه راهمان بازنمی‌گردیم» منتشر کرده است.

روزنامه «اطلاعات» تیتر نخست «مسیر عدالت، اعتدال و اصلاحات را رها نخواهیم کرد» انتخاب کرده و به وعده‌های انتخاباتی روحانی اشاره کرده است.

روزنامه «مردم سالاری» تیتر یک «روابط بلندمدت بانک‌های اروپایی با ایران در آینده نزدیک» را انتخاب کرده و به سخنان رئیس کل بانک مرکزی در چهارمین همایش تجاری ایران و اروپا اشاره کرده است.

این روزنامه تصویر یک خود را به سفر انتخاباتی روحانی اختصاص داده و مطالبی را در همین راستا با تیتر «اجازه نمی‌دهیم بی‌قانونی‌ها در کشور ادامه یابد» منتشر کرده است.

روزنامه «رسالت» نیز تیتر نخست «انکار وعده‌ها، رسوایی پدید خواهد آورد» را انتخاب کرده و به بیانیه مصطفی میرسلیم پرداخته است.

این روزنامه تصویر یک خود را به حضور ابراهیم رئیسی در اجتماع مردم تهران اختصاص داده و مطلبی را در همین راستا با تیتر «کسانی که مردم را ناامید کردند باید پاسخگو باشند» منتشر کرده است.

روزنامه «خراسان» تیتر یک «پس لرزه‌های اولین مناظره» را انتخاب کرده و به تحلیل و ارزیابی فعالان سیاسی از مناظره روز جمعه اشاره کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید