سوالات حقوقي رابطان ايثارگر در دستگاه‌ها پاسخ داده شد

    کد خبر :80583

مشاور وزير کشور در امور ايثارگران و مديرکل دفتر امور حقوقي بنياد شهيد و امور ايثارگران به سوالات حقوقي رابطان ايثارگر در دستگاه‌هاي اجرايي استان قزوين پاسخ دادند.
به گزارش  آريا، همايش ويژه‌ي رابطان ايثارگران دستگاه‌هاي اجرايي استان قزوين با هدف آشنايي رابطان ايثارگران دستگاه‌هاي اجرايي استان قزوين با قوانين و دستورالعمل‌هاي ويژه ايثارگران برگزار شد.
در اين همايش، رابطان ايثارگر دستگاه‌هاي اجرايي سوالاتي در خصوص قوانين مطرح کردند و غلامرضا ياوندعباسي مشاور وزير کشور در امور ايثارگران و سيد ناصر ميرعيسي‌خاني مديرکل دفتر امور حقوقي بنياد شهيد و امور ايثارگران پاسخ دادند.
رابطان ايثارگر در خصوص سنوات ارفاقي به فرزندان شهدا، قانون برنامه ششم، آخرين احکام قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران، اجراي قانون فوق‌العاده ايثارگري، ارايه‌ي بيمه تکميلي به جانبازان و نحوه‌ي دريافت خدمات بازنشستگي سوال کردند.
در ادامه اين همايش مشاور وزير کشور در امور ايثارگران گفت: ارايه‌ي بيمه تکميلي به جانبازان بر عهده بنياد شهيد و امور ايثارگران مي‌باشد تا بتواند مشکلات درماني اين قشر معظم جامعه را برطرف کند.
ياوندعباسي با اشاره به قانون فوق‌العاده ايثارگري افزود: اين قانون بايد در همه دستگاه‌ها اجرا شود و هيچ تفاوتي وجود ندارد.
وي افزود: اگر فردي شاغل است بايد فوق‌العاده ايثارگري را دستگاه اجرايي مربوطه و اگر نيست بنياد شهيد و امور ايثارگران بپردازد.
مشاور وزير کشور در امور ايثارگران گفت: در خدمات‌رساني به ايثارگران دچار تبعيض هستيم و براي رفع آن نيز بايد راهکارهايي اتخاذ شود.
اين مسوول افزود: بايد در رفع مشکلات موجود در حوزه‌ي ايثارگران، همه مسوولان مربوطه دست به دست دهيم تا بتوانيم با رفع آنها خدمات موثري به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگر ارايه شود.
در ادامه، مديرکل دفتر امور حقوقي بنياد شهيد و امور ايثارگران توضيحاتي در خصوص قوانين مختلف ايثارگري بيان کرد و گفت: مهمترين اصل در ارايه‌ي خدمات به خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران قوانين و مقررات مي‌باشد و بايستي براساس آن عمل کرد.
ميرعيسي‌خاني افزود: همه دستگاه‌ها اجرايي موظف هستند آنچه به عنوان تکليف در حوزه‌ي خدمات‌رساني به جامعه ايثارگران تعريف شده انجام وظيفه کنند تا رضايت کمي و کيفي آنها را به دست آورند.
مديرکل دفتر امور حقوقي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: انجام امور و پيگيري مشکلات جامعه ايثارگران بر عهده‌ي رابطان ايثارگر است و آنها بايستي در اين راستا همت مضاعفي داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید