مدير اجرايي «کمپين ملي کيف مهرباني» تأکيد کرد:

آينده کودکان بازمانده از تحصيل را نجات دهيم

    کد خبر :80509

 

علي مظاهري مدير اجرايي «کمپين ملي کيف مهرباني» از برگزاري اين کمپين خيريه براي دومين سال پياپي خبر داد که بر اساس آن براي کودکان محصل روستا هاي محروم کشور،کيف مدرسه به همراه لوازم التحرير مورد نياز آنها تهيه مي شود.
به گزارش آريا،وي در خصوص اهداف شکل گيري اين کمپين خيريه اظهار کرد: در خصوص اهداف شکل گيري کمپين ملي کيف مهرباني، بحث هاي زيادي مي توان مطرح کرد از جمله حمايت از دانش آموزان بي بضاعت مناطق محروم تا حمايت از توليد ملي ولي به واقع يکي از اهداف اصلي اين کمپين، پيشگيري از به ورطه جرم و بزه افتادن کودکان بازمانده از تحصيل است.
مدير اجرايي «کمپين ملي کيف مهرباني» در ادامه به ارائه برخي آمار هاي رسمي در خصوص بازماندن کودکان از تحصيل پرداخت و گفت: بنا بر گزارش مکتوب مدير کل دفتر امور آسيب‌هاي اجتماعي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در تير ماه سال گذشته، در کل کشور حدود 135 هزار دانش آموز مقطع ابتدايي داشته ايم که از تحصيل باز مانده اند و متأسفانه بايد گفت که بخش قابل توجهي از آنها به سمت بزهکاري هدايت مي شوند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر طبق برآوردها حداقل هزينه نگهداري يک زنداني در زندان، روزانه 50 هزار تومان مي باشد که اين عدد تا مرز 150 هزار تومان در برخي زندان هاي کشور بالا مي رود.
مظاهري با مقايسه بودجه سازمان زندان ها در سال 1396 و بودجه هاي فرهنگي کشور، اظهار داشت: در کشور ما در سال 1396، هزينه نگهداري زندانيان کل کشور عددي بالغ بر 4000 ميليارد تومان است. اين هزينه بيش از دو برابر بودجه سازمان صدا و سيما و به تنهايي ٤ برابر بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد يا وزارت ورزش و جوانان است. به عبارتي باعث تاسف است که هزينه نگهداري زندانيان در سال 96، بيشتر از کل بودجه مصوب دو وزارت خانه و يک سازمان فرهنگي عظيم بنام صدا و سيما است.
اين فعال امور خيريه در ادامه به هزينه بازگشت به تحصيل تمامي 135 هزار دانش آموز ترک تحصيل کرده اشاره کرد و گفت: کل هزينه بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصيل در سال 96، حداکثر رقمي برابر 60 ميليارد تومان است اين در حالي است که احتمال اينکه کودکان بازمانده از تحصيل، در طول زندگي خود خداي ناکرده به خاطر ورود به حوزه هاي بزهکاري مانند قاچاق، سرقت، قتل، جرايم خشن و فحشا، به زندان بيافتند، بالاي 70 درصد خواهد بود.
وي افزود: بايد توجه کرد که کل هزينه 4 هزار ميليارد تومان که به عنوان بودجه ساليانه سازمان زندان ها مصرف مي شود، تنها صرف نگهداري زندانيان مي شود و هزينه هاي مخفي ديگر مانند مشکلات عاطفي، اجتماعي و اقتصادي که گريبان خانواده ها را خواهد گرفت، اصلا در محاسبات آورده نشده است!
مدير اجرايي «کمپين ملي کيف مهرباني» گفت: با بررسي اعداد و ارقام ذکر شده مي توان نتيجه گرفت، بهترين کار در اين خصوص انجام فرايندهاي پيشگيرانه براي کاهش زمينه فعاليت هاي بزهکارانه است و همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، اگر تلاش جدي براي بازگرداندن 135 هزار دانش آموز به مدرسه صورت نگيرد، خداي ناکرده بايد بيش از سي برابر آن را هزينه نمائيم تا در آينده نزديک آنها را بخاطر افتادن در باتلاق بزهکاري و جرم و فساد، در زندان نگهداري نمائيم.
علي مظاهري در پايان اظهار داشت: بنياد خيريه راهبري آلا با طرح نمودن «کمپين ملي کيف مهرباني» فارغ از انجام يک کار خداپسندانه و حمايت از توليد ملي، درصدد حساس نمودن جامعه نسبت به پيامدهاي احتمالي از عدم تحصيل دانش آموزان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید