مهم‌ترین چالشهای کشور در حوزه وزارت کار قرار دارند

    کد خبر :80415

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت وزارت تعاون کار، و رفاه اجتماعی گفت:‌مهم‌ترین چالشهای نظام در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با رادیو در مورد وزیر پیشنهادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین وزارتخانه‌های کشور این وزارتخانه است.

وی با اشاره به اینکه امروزه مهمترین چالشهای نظام در حوزه مسئولیت این وزارتخانه است گفت: سه ابر چالشی که نظام را تهدید می‌کند بحث محیط زیست، کار و صندوق‌های بازنشستگی است که دو چالش آن در این وزارتخانه است.

خدادادی با اشاره به اینکه امروز مشکل بیکاری یک دغدغه‌ی مهم برای نظام است گفت: مقام معظم رهبری نیز امسال را به عنوان سال اشتغال نامگذاری کرده اند و خواست مردم نیز بر طرف شدن بیکاری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه حل معضل بیکاری فقط بر عهده‌ی این وزارتخانه نیست گفت:‌البته در دولت یازدهم مسئولیت ایجاد اشتغال را این وزارتخانه مستقیما بر عهده گرفت.

وی چالش بعدی را که در آینده مشکل‌ساز خواهد بود بحث صندوقهای بازنشستگی دانست و افزود : اکنون بزرگترین صندوقهای کشور که بزرگترین جامعه آماری را در تحت پوشش خود دارند صندوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی هستند که حدود 60 درصد بازنشستگان را در بر می‌گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید