«رباعی سینما» در آی فیلم سروده می‌شود

    کد خبر :80408

«فیلم کوتاه»، «رباعی سینما»، «آی فیلم»؛ این کلمات خبر از پخش سری جدید برنامه «رباعی سینما» با معرفی برگزیدگان فیلم کوتاه به ما می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، پخش سری جدید برنامه «رباعی سینما» بزودی از شبکه های آی فیلم فارسی، عربی و انگلیسی آغاز می شود. در این برنامه به مانند سری نخست آن قرار است به موضوع فیلم کوتاه، از نحوه ساخت تا گفت و گو با برگزیدگان آن در ایران پرداخته شود.

هادی خفاجی، تهیه کننده و کارگردان برنامه «رباعی سینما» درباره سری جدید این برنامه که قرار است به زودی پخش آن آغاز شود، گفت: هم اکنون در حال نهایی کردن مراحل پیش تولید این برنامه هستیم و از یکی دو روز آینده کار ضبط آیتم ها شروع می شود تا ظرف یکی دو هفته آینده بتوانیم برنامه را به آنتن برسانیم.

وی درباره نام این برنامه توضیح داد: به دلیل اینکه در شعر و ادبیات، رباعی کوتاه ترین قطعه ادبی محسوب می شود، نزدیکی این معنی با فیلم کوتاه باعث شد تا ما نام «رباعی سینما» را برای آن انتخاب کنیم.

تهیه کننده «رباعی سینما» افزود: قرار است برای نزدیک کردن ذهن مخاطبین به برنامه، ابتدا سری نخست این مجموعه، مجددا در 13 قسمت پخش شود و بعد از آن، پخش قسمت های جدید برنامه شروع می شود. برنامه به صورت دو بخش گفت و گو با میهمان برنامه و پخش فیلم کوتاه ترکیب بندی شده است که در پخش مجدد برنامه، فقط قسمت پخش فیلم کوتاه به روی آنتن می رود تا برنامه به سری جدید خود برسد.

کارگردان این برنامه درباره تفاوت های سری نخست این برنامه با فاز دوم آن گفت: لوکیشن برنامه در سری نخست، گالری برج میلاد بود که ما تصمیم گرفتیم برای اینکه حال و هوای برنامه به فیلم و سینما نزدیک تر باشد، تغییر لوکیشن بدهیم و به دو گزینه برای ضبط برنامه رسیده ایم؛ خانه هنرمندان و سینما سمرقند که در یکی دو روز آینده قطعی خواهد شد. علاوه بر تغییر لوکیشن، این بار، در سری جدید برنامه، مجری حذف شده است و سوال و جواب ها از مهمان برنامه به صورت مونولوگ پخش خواهد شد.

خفاجی درباره نحوه تعیین موضوعات و میهمانان «رباعی سینما» گفت: معمولا ابتدا به سراغ جشنواره های مختلفی که با موضوع فیلم کوتاه در کشور برگزار می شوند، می رویم. برگزیدگان این جشنواره ها می توانند سوژه های مناسبی برای برنامه ما باشند. همچنین امروزه با توجه به گسترش شبکه های مجازی، ممکن است با فیلم کوتاه خیلی خوبی در فضای مجازی برخورد کنیم و به دنبال کارگردان آن برای دعوت به برنامه برویم.

این تهیه کننده درباره قالب برنامه اش نیز گفت: ما سعی کرده ایم مسیر گفت و گوی خود با میهمان برنامه را به سمتی هدایت کنیم تا برنامه جنبه آموزشی و تخصصی نیز داشته باشد تا مخاطبی که علاقه به ساخت فیلم کوتاه دارد، با دیدن این برنامه علاوه بر مسائل انگیزشی، به دانش ساخت فیلم کوتاه نیز دست یابد یا با تجربه های دیگر فیلمسازان این حوزه نیز آشنا شود.

هادی خفاجی، تهیه کننده و کارگردان برنامه «رباعی سینما» است و محمد نورانی کار تدوین برنامه را برعهده دارد. همچنین علیرضا پورشکوری مسئولیت گرافیک برنامه را برعهده دارد.

«رباعی سینما» به زبان فارسی تولید شده و علاوه بر پخش از آی فیلم فارسی، برای پخش از آی فیلم عربی و انگلیسی نیز آماده سازی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید