صله محرم مداحان و شاعران آئینی هدیه نوعروسان می‌شود

    کد خبر :80393

مداحان و شاعران آئینی کشورمان با اشاره به اقدام شایسته گروه سیره ستایشگران اهل بیت(ع) گفت : صله مداحان در شب‌های محرم امسال برای تهیه جهیزیه نوعروسان صرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کمک به نیازمندان و محتاجان همواره مورد تاکید دین مبین اسلام و مورد تائید اهل‌بیت(ع) قرار گرفته است؛ امری که کماکان افراد متّدین و با دیانت در انجام آن پیشتاز بودند. اخیراًخبری مبنی بر اقدام شایسته و قابل توجه برخی از مداحان و ستایشگران اهل‌بیت(ع) در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و به صورت آتش به اختیاری مورد توجه قرار گرفته است که در طی آن تعدادی از مداحان و شاعران آئینی کشورمان در اقدامی خودجوش قرار است، صله و هدیه دریافتی محرم امسال خود را به نوعروسان دهند تا افراد زیادی به سبب این مساعدت، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

حیدر توکل مداح و شاعر آئینی کشورمان و یکی از اعضای این گروه طی گفت‌و گویی در خصوص طرح تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند اظهار کرد: جرقه این طرح در جمع دوستان مداح مطرح شد که بر طبق آن با اطلاع‌رسانی که صورت گرفته و هم چنان ادامه دارد، هیأت‌هایی که برای برپایی عزای اباعبدالله نیاز به مداح دارند درخواست خود را اعلام می‌کنند تا گروه سیره ستایشگران اهل‌بیت (ع) با توجه به نیاز هیات‌ها و توان و تخصص مادحین داوطلب، اقدامات لازم در خصوص اعزام مداح را به محفل‌های عزاداری انجام دهد.

وی ادامه داد: برای سیزده شب اول محرم، هر مداح داوطلب بسته به میزان وقتی که برایش امکان دارد آمادگی خود را برای مداحی در هیأتی که از سوی گروه سیره ستایشگران اهل بیت(ع) معرفی می‌شود اعلام می‌کند. همچنین با هماهنگی بین گروه و هیئت‌های متقاضی، اقلام مورد نیاز یک جهیزیه مناسب تهیه و در اختیار زوج های واجد شرایط قرار می‌گیرد.

توکل با بیان اینکه یکی‌از اهداف گروه سیره ستایشگران اهل بیت (ع) ترویج فرهنگ ازدواج آسان و حمایت از خانواده‌های نیازمند است، تصریح کرد: امید است در این محرم جهیزیه مناسب برای نوعروسان تأمین شود.

وی محرومیت‌زدایی و کمک به نیازمندان را یکی‌ از رسالت‌های دوستداران اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی باید در جامعه نهادینه شود.

وی با توجه به اینکه فقر و عدم امکان تهیه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند، سبب شده که امر مقدس ازدواج جوانان را به تأخیر بیاندازندف اظهار کرد: این امر به معنای انفعال در عرصه جنگ نرم و قبول شکست در مقابل تهاجم فرهنگی است، می‌طلبد که به هر نحو ممکن در این راه کوتاهی نکنیم.

وی هدف از این امر را، سازماندهی کمک‌های مردمی برای کمک به امر خیر و خداپسندانه ازدواج برشمرد و تاکید کرد: همه ما چه به صورت فردی و چه به صورت سازمانی مسئول هستیم در حد توان و وسع خود به صورت کمک‌های اختیاری و ارادی موانع پیش‌روی زوج‌های جوان را برای آغاز یک زندگی مشترک برداریم و یا آنها را به حداقل برسانیم و تأمین جهیزیه، یکی از مهمترین موانع شروع زندگی مشترک است.

حال قصد داریم با مداحان جوان خود که میانگین گروه سنی 30 سال را دارا هستند، این طرح را در مرحله نخست در پایتخت اجرا کنیم. امیدواریم آتش به اختیار ما در این عرصه راهگشای فردایی روشن برای جوانان ما باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید