برگزاری ۲۹ دوره مسابقات کشوری قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر

    کد خبر :80387

مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۲۹ دوره مسابقات کشوری قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر به صورت دو مرحله‌ای از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ مردادماه برای ایثارگران و فرزندان پسر آنها برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، حسینعلی بیات، مدیر کل هنری بنیاد و مدیر گروه تلویزیونی شاهد، به تشریح فعالیت‌های قرآنی این اداره کل پرداخت و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری 29 دوره مسابقات کشوری قرآن ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر را در چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم به صورت دو مرحله‌ای از تاریخ 26 تا 29 مردادماه برای ایثارگران و فرزندان پسر آن‌ها و 30 مردادماه تا دوم شهریورماه برای همسران ایثارگران و فرزندان دختر آنها در هتل صدر مشهد برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: همواره یکی از برنامه‌های اساسی این اداره کل در حوزه فرهنگی، اقدامات قرآنی و معارف اسلامی است که در 3 بخش آموزشی تمرین محور، مسابقات و سایر فعالیت‌ها به جامعه هدف ارائه می‌شود. قسمت آموزشی شامل اجرای برنامه‌های حضوری و غیر حضوری برای حافظان و قاریان قرآن، ترویج و تشکیل جلسات سنتی قرآن در استان‌ها و منازل ایثارگران، آموزش‌های غیرحضوری قرآن با چاپ جزء به جزء کتاب‌های جیبی، برگزاری کلاس‌های آموزش مهدویت در حاشیه اردوهای آموزشی و اختصاص سهمیه به استان‌ها برای اجرای طرح ملی حفظ است.

بیات افزود: جامعه ایثارگری 470 حافظ کل قرآن و 150 قاری درجه یک دارد که از پیشتازان بنیاد به شمار می‌روند. هر ساله مسابقات قرآنی در 4 رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم در 3 مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که استقبال خانواده‌های شاهد و ایثارگر در این زمینه بسیار خوب بوده است.

مدیر کل هنری بنیاد با بیان اینکه 400 هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر در فعالیت‌های قرآنی بنیاد شرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: فایل «قرآن در خانه» برای آموزش مجازی این خانواده‌ها در سایت نوید شاهد بارگذاری شده که فعالیت‌های قرآنی ذکر شده، نشان می‌دهد مسئولین بنیاد توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ قرآن دارند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران 1350 مدرسه شاهد در سطح کشور دارد که مزایا و رتبه عالی این مدارس از نظر علمی و به ویژه معنوی، رقابت زیادی را در تابستان برای ثبت نام در این مدارس به وجود آورده است. همچنین توسط خانواده‌های شهدا 1100 حسینیه و 90 کانون به اقدامات قرآنی اختصاص داده شده و 730 هیئت مذهبی ایثارگران نیز در کشور فعال است.

بیات برگزاری مراسم گلشن وحی و مسابقات کتابخوانی را از دیگر فعالیت‌های اداره کل هنری بنیاد دانست و اظهار داشت: مراسم گلشن وحی در ماه مبارک رمضان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان‌ها و با حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر و قاریان برجسته و مسابقات کتابخوانی نیز در ایام ماه مبارک رمضان، ماه محرم و دهه فجر برگزار می‌شود.
مدیر کل هنری بنیاد با اعلام این خبر که بنیاد در سال 1394 در آخرین ارزیابی شورای توسعه قرآنی در میان 30 سازمان، به عنوان دستگاه برتر شناخته شد گفت: از میان این 30 دستگاه، 8 سازمان به عنوان برترین‌ها در حوزه قرآنی انتخاب شدند که بنیاد یکی از آن‌ها بود.

مدیر گروه تلویویونی شاهد به تشریح اقدامات این گروه در زمینه فعالیت‌های تلویزیونی و سینمایی هم پرداخت و گفت: تاکنون 26 فیلم سینمایی و تلویزیونی توسط این اداره کل تولید شده که در حال حاضر 3 برنامه تلویزیونی در حال پخش است. یکی از این برنامه‌ها، برنامه «قاصدک» به تهیه‌کنندگی آقای معزی در 52 قسمت 40 دقیقه‌ای به معرفی کارآفرینان ایثارگر پرداخت که سری جدید آن نیز به زودی از شبکه اول یا سوم پخش خواهد شد.

وی افزود: «خط ویژه عشق» برنامه 52 قسمتی دیگری به تهیه‌کنندگی آقای عرب است که تولید آن تمام شده و پیش از ماه مبارک رمضان نیز یک هفته از شبکه سوم به نمایش درآمد که ادامه نمایش آن را دنبال خواهیم کرد. برنامه «با تو» یا «جشن تولد شهدا» نیز تولیدی انیمیشن است که در خصوص زندگی و روز تولد 52 شهیدی که تاکنون کاری برای آن‌ها صورت نگرفته خواهد بود.

بیات همچنین با معرفی برنامه تلویزیونی «مثبت جنگ» تصریح کرد: 20 قسمت از این مجموعه در ایام عید از شبکه 5 به نمایش درآمد که به خاطرات طنز ایثارگران می‌پردازد و به دلیل استقبال زیاد مخاطبین از شبکه آموزش و شبکه افق بازپخش می‌شود. علاوه بر این برنامه‌ها، «مادرانه» نیز در 52 قسمت با محوریت گفت‌وگو با مادران شهدا از شبکه 5 و فیلم‌های کوتاهی نیز به نام «نامه‌های آسمانی»، در آپارات و فضای مجازی و در مترو و شبکه‌های ریلی و تلویزیون‌های شهری پخش می‌شود.

وی با اشاره به یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تولید فیلم با محوریت واقعه هفتم تیر گفت: فیلم نامه‌ای برای خانواده 5 شهید اهل قم آماده شده بود، ولی پس از سخنان رهبر معظم انقلاب بلافاصله تولید فیلم سینمایی و نمایش 7 روز از تیر 60 در دستور کار قرار گرفت و قرارداد فیلم‌نامه‌ای برای فیلم سینمایی با اسم فعلی «ساعت صفر» با آقای فرهاد توحیدی بسته شد و طبق مذاکرات صورت گرفته نسخه نهایی آن تا 8 شهریور به پایان خواهد رسید و تلاش می‌کنیم این فیلم را به جشنواره فجر برسانیم. نمایش «7 روز از تیر 60» نیز توسط آقای کامران شهلایی نوشته شد که 26 روز در تئاتر شهر به نمایش درآمد و 3 وزیر از اجرای آن دیدن کردند.

وی در مورد برنامه‌های رادیویی اداره کل هنری بنیاد گفت: «با ستاره‌ها»، از رادیو فرهنگ هفته‌ای 4 روز ساعت 15:30 اجرا می‌شود و در صدد ساخت و همکاری برنامه 52 قسمتی با رادیو جوان هستیم. در صدد تهیه نمایشنامه‌ای با موضوع زندگینامه شهید رجایی هستیم. حادثه 8 شهریور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین دلیل باید به آن پرداخته شود.

وی همچنین با بیان اینکه فراخوان کنگره شعر منا و حرم منتشر شده است خاطرنشان کرد: آثار این کنگره تا 10 شهریور ماه جمع آوری شده و کنگره نیز در همان ماه برگزار خواهد شد. اجرای سمفونی پیروزی با صدای سالار عقیلی آهنگسازی مجید انتظامی و ساخت آلبوم موسیقی از آثار 10 فرزند شهید خواننده را از اقدامات آتی اداره کل هنری بنیاد دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید