موافقت وزارت نفت با واگذاری دانشگاه نفت به وزارت علوم

    کد خبر :80273

 

وزیر پیشنهادی نفت از موافقت وزارت متبوع خود با واگذاری دانشگاه نفت به وزارت علوم خبر داد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت در نشست با کمیسیون صنایع و معادن که پیش از ظهر امروز (دوشنبه، ۲۳ مرداد ماه) برگزار شد در خصوص برنامه های خود اظهار داشت: آمریکایی ها به دنبال خباثت هستند و ما باید با همدلی و هماهنگی مشکلات را از میان برداریم. به گزارش  بازتاب  به نقل از خانه ملت، وزیر پیشنهادی نفت با بیان اینکه در دنیا برای توزیع سوخت برندها فعالیت می کنند، گفت: برای این کار پول جدیدی داده می شود و از پول بخش هایی که در حال فعالیت هستند کاسته نمی شود در آینده باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل خصوصی سازی برای ما هم مشکل ایجاد کرده است، گفت: جایگاه توزیع سوخت واگذارمی شود، اما افراد و کارکنان شاغل در آن روی دست ما باقی می مانند، در این زمینه چون اموال جابه جا می شوند، پرسنل باقی می مانند و در قراردادها نیز سطح پرنسل مطرح شده است نه افراد.

زنگنه با تأکید بر اینکه در حال حاضر شرایط استخدام تمام فارغ التحصیلان دانشگاه نفت وجود ندارد، بیان کرد: دانشجویان دانشگاه نفت را بورسیه نکرده ایم و برای استخدام آن ها همانند دیگر دانشجویان آزمون ورودی برگزار می کنیم و راه حل مشکل نیروی انسانی ایجاد اشتغال است.

وزیر پیشنهادی وزارت نفت با بیان اینکه ما راضی هستیم دانشگاه نفت به وزارت علوم واگذار شود این کار به نفع دانشگاه و دانشجو است، تصریح کرد: با کارمند دولت نمی توان خلاقیت ایجاد کرد فردی که خلاقیت ایجاد می کند دانشجو است، از پژوهشگاه های دولتی خروجی دریافت نمی شود.

وی با اشاره به اینکه با تمام اختلاف نظرهایی که با آقای احمدی نژاد داشتم و دارم ۳ تن از معاونین و نزدیک ترین فرد به آقای میرکاظمی را در وزارت نفت به کارگیری کردم، اضافه کرد: اگر یک نفر من را قبول داشت و با سیاست های دولت هم فکر بود می تواند در وزارت نفت کار کند.

وی با بیان اینکه به وزارت نفت گفته می شود خام فروشی نکنید، گفت: به وزارت نفت ابلاغ شده است تا نفت خام مازاد پالایشگاه ها را صادرکنیم.

زنگنه با تأکید بر اینکه وزرا نمایندگان مجلس در وزارتخانه ها هستند و برای اشتغال و چرخش زندگی جوانان فعالیت می کنند، بیان کرد: شورای رقابت مسئولیت ها را به وزارتخانه ها می دهد اما اختیارات را در اختیار خود قرار می دهد.

وزیر پیشنهادی وزارت نفت با تأکید بر اینکه زمان زیادی را برای پتروشیمی صرف کرده‌ایم و آینده بسیار روشنی را برای آن پیش بینی می کنیم، گفت: باید به بخش خصوصی اجازه دهیم به صنعت پتروشیمی وارد شود و مجلس شورای اسلامی نیز در این راستا ما را همراهی کند، از ورود نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی به صنعت پتروشیمی استقبال می کنم اما باید این حضور وزن مشخصی داشته باشد.

زنگنه در پایان خاطرنشان کرد: اوضاع نیروی انسانی در وزارت نفت بسیار بحرانی است و حقوق این افراد باید تعیین شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید