خطرات مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در صنعت مرغداریِ آسیا برای سلامت جهانی

    کد خبر :80214

کارشناسان سلامت هشدار دادند: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغداری‌های صنعتیِ آسیا بر تشدید معضل مقاومت آنتی‌بیوتیکی در سراسر جهان تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغداری‌های صنعتیِ آسیا طی یک دهه بیش از دو برابر شده است که این شرایط می‌تواند بر تشدید معضل مقاومت آنتی‌بیوتیکی در سراسر جهان تاثیر داشته باشد.

کارشناسان همچنین اظهار داشتند: در صورتی که روند فعلی ادامه پیدا کند مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغداری‌ها و سالن‌های صنعتی پرورش برخی دیگر از احشام تا سال ۲۰۳۰ میلادی در آسیا بیش از ۱۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر نیمی از تمامی آنتی‌بیوتیک‌ها در سطح جهان تنها در چین مصرف می‌شود.

همچنین رشد تولید گوشت در آسیا موجب افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از زنجیره‌های غذایی می‌شود و احتمال می‌رود تولید این گازها بیش از ۳۶۰ میلیون تن افزایش پیدا کند که معادل فعالیت ۱۰۰ نیروگاه با سوخت زغال سنگ در طول یک سال است.

به گزارش روزنامه گاردین، شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی در آسیا در واکنش به افزایش جمعیت تولید مواد گوشتی را بالا برده‌اند هرچند این گسترش به بهای از بین رفتن امنیت غذایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید