استاندار خبر داد:

خانه سمن‌ها در یزد راه‌اندازی می‌شود

    کد خبر :80202

استاندار یزد ایجاد زمینه تبادل نظر و اطلاعات را از جمله راهکارهای پویاتر شدن سمن‌ها در استان دانست و گفت: راه‌اندازی خانه ثمن‌ها از جمله اقدامات در دستور کار استانداری یزد است.

به گزارش ایسنا،«سیدمحمد میرمحمدی» در مراسم جشن مشارکت که به مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در اداره کل ورزش و جوانان یزد برگزار شد، با اشاره به تعریف سمن‌ها به عنوان سازمان‌های مردم نهاد،اظهار کرد: این سازمان‌ها که به صورت غیر دولتی در سطح جامعه در حال فعالیت هستند، تنها با مشارکت و همت مردم ایجاد می‌شوند.

وی داشتن هدف مشترک را یکی از ویژگی‌های فعالیت سمن‌ها دانست و بیان کرد: در ثمن ها عده‌ای از مردم دور هم جمع می‌شوند و در راستای تحقق اهداف مشترک خود تمام توان را به کار برده و با همتی داوطلبانه دولت را برای رسیدن به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یاری می‌کنند.

استاندار یزد عدم بدبینی سمن‌ها نسبت به یکدیگر را عامل مثبتی در گسترش آنها دانست و افزود: صمیمت در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مهمترین ویژگی اجرایی سمن‌ها در سطح جامعه است.

میرمحمدی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور جوانان در فعالیت سمن‌ها،‌گفت: جوانان می‌توانند با انرژی وجودی خود و گفتمانی سازنده گام‌های بزرگی در راستای رسیدن به اهداف عالی سازمان‌های مردم نهاد بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 600 سازمان مردم نهاد در استان یزد، تصریح کرد: 200 سازمان مردم نهاد استان مجوز فعالیت را از استانداری و مابقی از دیگر دستگاه‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود دریافت کردند.

این مقام مسئول عدم ارتباط بین سمن‌ها را از جمله ضعف‌های سازمان‌های مردم نهاد دانست و بیان کرد: لازم است با برقراری یک شبکه ارتباطی میان سازمان‌های مردم نهاد، محتواهای تولیدی در سطح گسترده‌ای منتشر شود.

استاندار یزد با بیان این که راه‌اندازی خانه سمن‌ها از جمله اقدامات در دستور کار است، گفت: تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان و روسای انجمن‌ها و سازمان‌ها به منظور ایجاد یک همنشینی دوستانه و تبادل اطلاعات از جمله اهداف راه‌اندازی خانه سمن‌ها در استان یزد است.

میرمحمدی در مورد تبدیل رقابت‌های تخریبی به رقابت‌های سازنده بین سمن‌ها گفت: در میان سمن‌ها رقابت تخریبی دیده نمی‌شود و مسیری را دنبال می‌کنند که به تشکیل ارتباطی گسترده و سازنده بینجامد .

وی خرد جمعی را از اساسی‌ترین ویژگی‌های سمن‌ها دانست و ادامه داد: اگر سازمان‌های مردم نهاد هم‌اندیشی بیشتری داشته باشند به شناخت بیشتری نسبت به مسائل می‌رسند.

استاندار در پایان ظرفیت‌سازی فعال‌تر را از سازمان های مردم نهاد استان خواستار شد و تأکید کرد: هرچه ظرفیت سازی فعال‌تر باشد ظرفیت‌های اجتماعی هم بیشتر می‌شود و می‌تواند جامعه را به شرایط مطلوب سوق دهد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید