۴۰هزار آبادی دارای اینترنت می‌شوند

    کد خبر :80188

 

معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه 26 هزار روستا در سطح کشور از اینترنت برخوردار هستند گفت: برنامه ریزی شده است تا 40 هزار نقطه آبادی دارای سکنه در کشور از اینترنت برخوردار شوند.

نعمت الله رضایی روز دوشنبه در نشست ارائه مدل سند راهبردی توسعه روستایی خراسان شمالی بدون ارائه جزئیات این طرح اظهار کرد: بیش از 25 هزار روستا در سطح کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه هم اکنون 70 درصد جمعیت روستایی در سطح کشور از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: زیر ساخت ها در جوامع روستایی فراهم شده است اما باید اقداماتی در راستای پویایی و رشد اقتصادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای جامعه روستایی در سطح استان و ملی سند توسعه روستایی باید داشته باشیم افزود: سند توسعه روستا که در همایش ملی روستا و عشایر رونمایی شد، هم اکنون باید عملیاتی شود.

وی از بخشی نگری در توسعه روستایی انتقاد کرد و گفت: توسعه باید همه جانبه باشد، توسعه شهری و روستایی باید با هم همزمان باشد تا از مهاجرت ها نیز جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به حاشیه نشینی و مشکلات آنان کرد و افزود: هم اکنون بیش از 11 میلیون نفر حاشیه نشین در کشور وجود دارد، نباید دنبال علت این پدیده باشیم بلکه هم اکنون باید بر روی توسعه در روستاها متمرکز شویم.

معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد روستا باید پویا باشد افزود: باید اقتصاد در سطح روستاها متنوع باشد، زنجیره ارزش به روستاها برگردد و قابلیت های جامعه روستایی در زمینه های مختلف باید شناسایی و به کارگیری شود.

رضایی اظهار کرد: وقتی جامعه روستایی پویا در سطح کشور داشته باشیم امنیت نیز برقرار است و همچنین پراکندگی مناسبی نیز در کشور ایجاد خواهد شد.

وی اشاره ای به پراکندگی نامناسب جمعیت در سطح کشور کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون بیش از 80 درصد جمعیت در شمال و غرب کشور سکونت دارد که این اتفاق خوب نیست، باید با توسعه روستایی توزیع مناسب جمعیتی در کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز در این جلسه اهداف سند راهبردی توسعه روستایی استان را تحقق عدالت فضایی در سطح نواحی مختلف استان، بهبود و ارتقای کیفیت زندگی در نواحی روستایی، افزایش درآمد جمعیت روستایی و کاهش مهاجرت و تثبیت جمعیت روستایی عنوان کرد.

مجید پور عیسی هویت بخشی و بهبود، ارتقای زندگی و افزایش معیشت و تولید روستایی، مشارکت جدی روستاییان در فرایند برنامه ریزی و توسعه روستایی استان و حفظ و حراست از عرصه های طبیعی که عمدتا در محدوده های روستایی واقع شده اند را از دیگر اهداف سند راهبردی توسعه روستایی استان ذکر کرد.

وی بر مشارکت روستاییان در اجرای این سند تاکید کرد و افزود: دهیاران، شورای اسلامی روستا و سایر باید مشارکت داده شوند چرا طرح موفق تر اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمامی برنامه ها در حوزه توسعه روستایی را باید رصد کنیم و از سیاست های کلان کشور در این حوزه عقب نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید