پورابراهیمی: کرباسیان قدرت اجرایی کردن اولویت‌ها را دارد

    کد خبر :80162

 

محمدرضا پورابراهیمی گفت: با توجه این اولویت‌هایی که امروز برای توسعه اقتصادی کشور وجود دارد ما نیازمند یک مدیری عمل‌گرا و باسابقه هستیم که بتواند به صورت ضربتی این موارد را اجرا کند که کرباسیان این شاخصه‌ها دارا است و معتقدم ایشان می‌تواند این اولویت‌ها را عملیاتی کند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد گفت: ما ابتدا باید شرایط اقتصادی کشور را بررسی کنیم و ببینیم اولویت‌های ما کدام است. شخصی که برای این وزارتخانه حساس معرفی می‌شود باید در مرحله اول تحول ساختاری در نظام بانکی کشور را در دستور کار داشته باشد.

به گزارش  بازتاب  به نقل از ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: یکی از چالش‌های اساسی ما وضعیت نابسامان نظام بانکی کشور است. در حوزه اصلاح قوانین و مقررات بعد از سال‌ها در مجلس، اصلاح قانون نظام بانکداری کشور را که شامل اصلاح نظام بانکی و قانون بانکداری است را در دستور کار قرار دادیم و انتظار ما این است که وزیر آینده این مسئله را پیگیری و آن را عملیاتی کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید عزم بیشتری وجود داشته باشد. امروز اعلام شده از سال 92 تا الان قاچاق کالا و ارز 13 میلیارد دلار کاهش داشته است اما موضوع این است که ما اثر آن را در اقتصاد نمی‌بینیم. نه در افزایش میزان تقاضا و نه در تراز ارزی کشور. نکته دیگر بحث مناطق آزاد و تعیین تکلیف آن است.

پورابراهیمی گفت: در برنامه ششم برای توسعه اقتصادی کشور برخی از قوانین را تغییر دادیم که یکی از آنها این بود برای رفع مشکل مالیاتی، بیمه و گمرک این مناطق با وزارت اقتصاد ادغام شوند و با وجود آنکه این قانون باید از ابتدای امسال اجرا می‌شد هنوز خبری از اجرای آن نشده است. هرچند ما به رئیس جمهور در این خصوص نامه نوشتیم و ایشان هم دستور دادند که سریعاً این امر اجرا شود و ما انتظار داریم بعد از استقرار وزیر جدید حداکثر ظرف دو ماه این مصوبه عملیاتی شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: با توجه این اولویت‌هایی که امروز برای توسعه اقتصادی کشور وجود دارد ما نیازمند یک مدیری عمل‌گرا و باسابقه هستیم که بتواند به صورت ضربتی این موارد را اجرا کند که کرباسیان این شاخصه‌ها دارا است و معتقدم ایشان می‌تواند این اولویت‌ها را عملیاتی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید