جدیدترین اخبار
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸ اجتماعی کد خبر :80070
دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد

تغییر الگوی قدیمی آموزش، نیازمند فراهم شدم زیرساختهای اجرای سند تحول

دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی سابق با چالش‌هایی روبرو بود و همین امر از دلایل خلق سند تحول بنیادین شد.

به گزارش ایسنا، دکتر عفت بلوسی دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سند بنیادین آموزش و پرورش گفت: هدف این سند ایجاد تحول در نظام آموزشی است و این تحول احتیاج به زیرساخت ها و ساز و کارهایی دارد که باید فراهم شود. این نکته که نظام آموزشی سابق با چالش هایی روبرو است و هدف ما را نسبت به تعلیم و تربیت فراهم نمی کند بر کسی پوشیده نیست و اساسا این موضوع یکی از دلایل خلق سند بنیادین بود و پیش بینی نیز شده بود که هدف تربیت نسل نو و تمام آحاد مردم برای رسیدن به حیات طیبه، نیازمند یک نظام آموزشی جدید است.

وی تصریح کرد: این نظام آموزشی جدید نیازمند زیرساخت هایی است و برای همین موضوع در سند تحول یکسری زیر نظام ها پیش بینی شده است که این زیر نظام‌ها باید برنامه های خودشان را بعد از تدوین و تصویب سند تحول تهیه و بستر تغییر و تحولات را تهیه کنند.

دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش به تولید زیر نظام‌ها در سند تحول اشاره و عنوان کرد: نخستین زیرنظامی که تولید کردیم و به نظر می آید جزو کلیدی‌ترین زیرنظام های ایجاد تغییر در هر نظام آموزشی باشد، برنامه درسی است.

وی ادامه داد: زیر نظام برنامه درسی ملی را همزمان با تغییر ساختار آموزشی به تصویب رساندیم. بعضی از رویکردهای آموزشی باید در نظام آموزشی قرار داده شوند و در همین راستا نیاز است آموزش مناسب انجام شود و تولید محتوا بر اساس این رویکردها صورت بگیرد. یکی از این رویکردها موضوع شایستگی است؛ شایستگی ادبیاتی است که سند و برنامه درسی ملی به دنبال آن است تا جا بیفتد.

بلوسی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، درباره اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد: در این سند به دنبال خروجی هستیم که به سطحی از شایستگی ها برسیم و مهارت هایی را به دست بیاوریم. در واقع سعی می کنیم از الگوی قدیمی که مبنی بر انتقال دانش بود و دانش آموزش نیز محفوظاتی داشته باشد، خارج شویم. لازمه رسیدن به این مهم این است که هدف‌ها و برنامه ها در این حوزه را بر اساس شایستگی، مجددا تعریف کنیم؛ در همین راستا در نظام جدید حوزه های تربیت و یادگیری تعریف شدند که حدود ۱۱ بخش هستند و همگی در راستای هدف نظام جدید قرار دارند.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • کاهش قیمت میوه و تره بار در راه است
  • تنها مشابه برج ساعت ایرانی/عکس
  • داغدار شدن ۱۲۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در زلزله
  • هشدار هواشناسان درباره فاجعه‌ای جهانی!
  • یکی از جنایات بزرگ هیتلر که به تازگی کشف شد!
  • ادعای «خاک‌ آلود بودن گندم» تکذیب شد
  • صادقی: احمدی نژاد، کهریزک را فراموش کرده؟
  • نشست مشترک ارتش و سپاه درباره زلزله‌زدگان
  • بازدید نماینده ولی فقیه در سپاه از مناطق زلزله‌زده
  • موگابه با کناره‌گیری از قدرت موافقت کرد
  • عادل الجبیر: سکوت در برابر ایران، به نفع امنیت اعراب نیست
  • کامیون، ۱۵ راس دام را تلف کرد
  • نجات جان ۴۳ مسافر در راه مانده کویر لوت
  • قاتل خاموش در خرم‌آباد قربانی گرفت
  • فیلم‌های ایرانی در قدیمی ترین جشنواره هند
  • افزایش تلفات فک خزری در سواحل گیلان
  • عکسی تکان دهنده در کرمانشاه
  • ترافیک سنگین در خروجی های مشهد
  • یک بام و دوهوای توزیع شیر مدارس
  • پست یک خواننده در ستایش علی دایی+عکس
  • نجات ۲ کودک خردسال از خانه وحشت
  • درخواست احیای پادگان شهید شفیع‌خانی
  • جایزه جشنواره «کمراایمج» به برنده خرس طلا رسید
  • وظیفه رادیو و تلویزیون در زلزله چیست؟
  • آخرین ساخته‌ی تهمینه میلانی در راه «تالین»
  • آمادگی رادیو برای برگزاری مناظره علی کریمی
  • بازیگری که نمی‌خواهد از صحنه تئاتر دور شود
  • شاید دلار گران‌تر نشود!
  • آمار عجیب یارانه‌بگیران/کسی حذف نشد
  • لاریجانی: بانک‌ها در پرداخت “وام” به زلزله‌زدگان سخت گیری نکنند