جدیدترین اخبار
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸ اجتماعی کد خبر :80070
دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد

تغییر الگوی قدیمی آموزش، نیازمند فراهم شدم زیرساختهای اجرای سند تحول

دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی سابق با چالش‌هایی روبرو بود و همین امر از دلایل خلق سند تحول بنیادین شد.

به گزارش ایسنا، دکتر عفت بلوسی دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سند بنیادین آموزش و پرورش گفت: هدف این سند ایجاد تحول در نظام آموزشی است و این تحول احتیاج به زیرساخت ها و ساز و کارهایی دارد که باید فراهم شود. این نکته که نظام آموزشی سابق با چالش هایی روبرو است و هدف ما را نسبت به تعلیم و تربیت فراهم نمی کند بر کسی پوشیده نیست و اساسا این موضوع یکی از دلایل خلق سند بنیادین بود و پیش بینی نیز شده بود که هدف تربیت نسل نو و تمام آحاد مردم برای رسیدن به حیات طیبه، نیازمند یک نظام آموزشی جدید است.

وی تصریح کرد: این نظام آموزشی جدید نیازمند زیرساخت هایی است و برای همین موضوع در سند تحول یکسری زیر نظام ها پیش بینی شده است که این زیر نظام‌ها باید برنامه های خودشان را بعد از تدوین و تصویب سند تحول تهیه و بستر تغییر و تحولات را تهیه کنند.

دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش به تولید زیر نظام‌ها در سند تحول اشاره و عنوان کرد: نخستین زیرنظامی که تولید کردیم و به نظر می آید جزو کلیدی‌ترین زیرنظام های ایجاد تغییر در هر نظام آموزشی باشد، برنامه درسی است.

وی ادامه داد: زیر نظام برنامه درسی ملی را همزمان با تغییر ساختار آموزشی به تصویب رساندیم. بعضی از رویکردهای آموزشی باید در نظام آموزشی قرار داده شوند و در همین راستا نیاز است آموزش مناسب انجام شود و تولید محتوا بر اساس این رویکردها صورت بگیرد. یکی از این رویکردها موضوع شایستگی است؛ شایستگی ادبیاتی است که سند و برنامه درسی ملی به دنبال آن است تا جا بیفتد.

بلوسی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، درباره اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد: در این سند به دنبال خروجی هستیم که به سطحی از شایستگی ها برسیم و مهارت هایی را به دست بیاوریم. در واقع سعی می کنیم از الگوی قدیمی که مبنی بر انتقال دانش بود و دانش آموزش نیز محفوظاتی داشته باشد، خارج شویم. لازمه رسیدن به این مهم این است که هدف‌ها و برنامه ها در این حوزه را بر اساس شایستگی، مجددا تعریف کنیم؛ در همین راستا در نظام جدید حوزه های تربیت و یادگیری تعریف شدند که حدود ۱۱ بخش هستند و همگی در راستای هدف نظام جدید قرار دارند.

وبگردی

روی خط خبر

  • روزی که پلاسکو آوار شد
  • بوئینگ به دنبال خرید امبرائر/ارتش برزیل مخالف است
  • مشکلی با واردات برنج نداریم/خرید توافقی بازار را تکان داد
  • تعطیلی دولت آمریکا به چه معناست؟/کارکنان به مرخصی اجباری می‌روند
  • مسدود شدن حساب ایرانیان در چین سوءتفاهم بود
  • همسر پیشین «سحر قریشی» چرا او را طلاق داد؟
  • دورهمی با محمد موسوی، وقتی مدیری با پفک مهمانش را غافلگیر کرد
  • کافی‌نت‌ها پاتوق تحقیقات دانش‌آموزی/ چرا برخی دانش‌آموزان حالِ تحقیق ندارند؟
  • فرار مالیاتی در کشور چقدر است؟
  • شرایط فروش پلکانی ایرن خودرو اعلام شد/بهمن ماه ۹۶
  • دولت، یارانه نقدی دی ماه معلولان را واریز نکرد
  • لغو ناگهانی سفر هیات کره‌شمالی به سئول / کره جنوبی: این اتفاق موقتی است
  • ریزگردهای خوزستان ۶۶ برابر حد مجاز شد؛ توانیر دستور آماده باش داد
  • برجام بعد از ماه می ۲۰۱۸ دوام نخواهد آورد
  • بررسی تحلیلی آزمون کنکور سراسری در ایران
  • کشتی طلا ارزش هنری دارد یا نقاشی فرشچیان؟
  • وزیر دفاع آمریکا: در استراتژی جدید نظامی، به جای مقابله با تروریسم با چین و روسیه رقابت می‌کنیم
  • افتتاح آزادراه همت – کرج؛ شاید ۶ ماه دیگر
  • لاوروف: برجام با خروج هر یک از طرف‌ها نابود خواهد شد
  • زندگی روی جزر و مد انتظار
  • القدس العربی: مذاکرات ولید بن طلال با بن سلمان بی‌نتیجه ماند / احتمال ارجاع پرونده به دادگاه
  • نجفی: استعفای صالحی امیری از شهرداری پذیرفته شد
  • نوکیا خواستار برقراری اینترنت ۵Gدر ژاپن شد
  • محمد هاشمی: فشار می‌آوردند که زن اخبار نگوید/ امام به درخواست ترور خانواده شاه پاسخ دادند: به چه گناهی؟
  • بررسی معاینه فنی خودروهای دیزلی در سطح شهر تهران/ ۲۴۵ واحد اخطاریه آلودگی هوا دریافت کرده‌اند
  • اختصاص اولین جایزه جهانی شهر پایدار تاریخی به یزد
  • افزایش قیمت بنزین و مخالفان آن
  • رکوردداران رکود
  • نابرابری، احساس حذف‌شدگی اجتماعی را تشدید می‌کند
  • برای تقسیم خزر عجله نکنیم/ بر اساس فرمول موجود، سهم ایران حدود ۱۳/۶ درصد می‌شود