جدیدترین اخبار
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۸ اجتماعی کد خبر :80070
دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد

تغییر الگوی قدیمی آموزش، نیازمند فراهم شدم زیرساختهای اجرای سند تحول

دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نظام آموزشی سابق با چالش‌هایی روبرو بود و همین امر از دلایل خلق سند تحول بنیادین شد.

به گزارش ایسنا، دکتر عفت بلوسی دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سند بنیادین آموزش و پرورش گفت: هدف این سند ایجاد تحول در نظام آموزشی است و این تحول احتیاج به زیرساخت ها و ساز و کارهایی دارد که باید فراهم شود. این نکته که نظام آموزشی سابق با چالش هایی روبرو است و هدف ما را نسبت به تعلیم و تربیت فراهم نمی کند بر کسی پوشیده نیست و اساسا این موضوع یکی از دلایل خلق سند بنیادین بود و پیش بینی نیز شده بود که هدف تربیت نسل نو و تمام آحاد مردم برای رسیدن به حیات طیبه، نیازمند یک نظام آموزشی جدید است.

وی تصریح کرد: این نظام آموزشی جدید نیازمند زیرساخت هایی است و برای همین موضوع در سند تحول یکسری زیر نظام ها پیش بینی شده است که این زیر نظام‌ها باید برنامه های خودشان را بعد از تدوین و تصویب سند تحول تهیه و بستر تغییر و تحولات را تهیه کنند.

دبیر کمیسیون برنامه درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش به تولید زیر نظام‌ها در سند تحول اشاره و عنوان کرد: نخستین زیرنظامی که تولید کردیم و به نظر می آید جزو کلیدی‌ترین زیرنظام های ایجاد تغییر در هر نظام آموزشی باشد، برنامه درسی است.

وی ادامه داد: زیر نظام برنامه درسی ملی را همزمان با تغییر ساختار آموزشی به تصویب رساندیم. بعضی از رویکردهای آموزشی باید در نظام آموزشی قرار داده شوند و در همین راستا نیاز است آموزش مناسب انجام شود و تولید محتوا بر اساس این رویکردها صورت بگیرد. یکی از این رویکردها موضوع شایستگی است؛ شایستگی ادبیاتی است که سند و برنامه درسی ملی به دنبال آن است تا جا بیفتد.

بلوسی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، درباره اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد: در این سند به دنبال خروجی هستیم که به سطحی از شایستگی ها برسیم و مهارت هایی را به دست بیاوریم. در واقع سعی می کنیم از الگوی قدیمی که مبنی بر انتقال دانش بود و دانش آموزش نیز محفوظاتی داشته باشد، خارج شویم. لازمه رسیدن به این مهم این است که هدف‌ها و برنامه ها در این حوزه را بر اساس شایستگی، مجددا تعریف کنیم؛ در همین راستا در نظام جدید حوزه های تربیت و یادگیری تعریف شدند که حدود ۱۱ بخش هستند و همگی در راستای هدف نظام جدید قرار دارند.

روی خط خبر

  • نامه آیت‌الله شاهرودی به شورای نگهبان درباره‌‌ لایحه «پالرمو»: با برخی «سیاست‌های کلی امنیت ملی» و «اصول قانون اساسی» مغایر است
  • توزیع لاستیک کامیون با نرخ دولتی آغاز شد
  • ترامپ توهم زده و ملت ایران را نمی‌شناسد
  • فقط امنیت اسرائیل و نفت خلیج فارس برای ترامپ اهمیت دارد
  • برات الکترونیک، شتاب نقدینگی را کم می‌کند
  • سیاست گذاران اقتصادی از تاریخ درس نمی‌گیرند
  • آخرین قسمت سریال «گلشیفته» فردا می‌آید
  • کلاهبرداری یک میلیاردی با عکس خودروهای لوکس
  • پاسخ نوبخت به امام جمعه تهران: همین تریبون نماز جمعه دولت را مجبور کرد ۳۵هزار میلیارد تومان به مالباختگان موسسات مالی بپردازد
  • پیشنهاد اروپایی‌ها برای خرید نفت از ایران
  • حجتی:بخش کشاورزی می تواند نیاز غذایی مردم را در شرایط تشدید تحریم ها تولید و تامین کند
  • اعتبار ۸۰ میلیارد دلاری اروپا برای شرکت‌های ایرانی
  • فیتیله‌ای‌ها به تلویزیون بازگشتند
  • تجمع اعتراضی عوامل فیلم «دشمن زن» مقابل سازمان فرهنگی هنری شهرداری
  • درآمد مناطق و سازمان‌ها باید به خزانه شهرداری واریز شود
  • پیر شدن ۴۰ درصد جمعیت ایران طی سه دهه آینده
  • افتتاح مجموعه ورزشی استخر روباز در بوستان بهشت مادران
  • افزایش ۱۰۰ هزار تومانی سکه در کسری از ساعت!
  • آدامس ایرانی گران شد
  • چرا سفر یک‌طرفه ایرانی‌ها به گرجستان ممنوع شد؟
  • رانندگان،رایگان بیمه تکمیلی می‌شوند
  • تهدید اول انقلاب اسلامی عملیات روانی دشمن است
  • ترکیه ۳۱ نفر را به حبس ابد محکوم کرد
  • وزیر صهیونیست از آمادگی برای ورود به غزه دَم زد
  • زخمی شدن ۵۱ نیروی امنیتی عراقی در اعتراضات کربلا
  • تسلط ارتش سوریه بر چند منطقه استراتژیک حومه «درعا»
  • شرط طالبان برای مذاکرات مستقیم با آمریکا
  • «کریس رامپلینگ» به عنوان سفیر جدید انگلیس در لبنان انتخاب شد
  • آمادگی نیروهای دموکراتیک سوریه برای مذاکره با دمشق
  • تربیت سفیران بورس در دستور کار