با امضای دو معاون وزیر بهداشت صورت گرفت

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ۲ معاونت وزارت بهداشت

    کد خبر :80049

تفاهمنامه مشترک همکاری میان معاونت‌های بهداشت و تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در دفتر معاونت بهداشت به امضای دکتر سیاری و دکتر ملک‌زاده رسید.

به گزارش ایسنا، این تفاهمنامه در راستای تقویت برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی دو معاونت بهداشت و تحقیقات و فناوری و در پی تشکیل کمیته مشترک تحقیقات کاربردی در سال ۹۵ میان دو معاونت به امضا رسید.

دکتر علی‌اکبر سیاری – معاون بهداشت وزیر بهداشت در این مراسم گفت: معاونت بهداشت ۱۵ برنامه و ۱۰ پروژه کلان بهداشتی در طرح تحول بهداشت اجرا کرده است که دهمین پروژه «همکاری با مراکز تحقیقاتی در جهت اجرای پژوهش‌های کاربردی» در حوزه بهداشت است.

وی افزود: امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه این پروژه به نحو مطلوب اجرایی شده و باعث پیشرفت حوزه بهداشت در برنامه های پژوهشی شود.

دکتر ملک‌زاده – معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز با اشاره به اهمیت پژوهش در بخش بهداشت گفت: برنامه های کلان بهداشتی همچون برنامه ملی “ایراپن” را می‌توان در قالب تحقیقات کاربردی به نحو مطلوب‌تری انجام داد. هم اکنون نیز ۵۰ درصد برنامه‌های پژوهشی همچون “کوهورت‌ها” را کارکنان بخش بهداشت انجام می‌دهند.

دکتر تبریزی – رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل کمیته تحقیقات کاربردی در حوزه بهداشت که از سال ۹۵ به ریاست دکتر ملک زاده – معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است، گفت: این کمیته با اهداف مشخص برای پیشبرد برنامه‌های پژوهشی در حوزه بهداشت تشکیل شد.

تبریزی افزود: طی این مدت ۱۰ منطقه آمایشی تعیین و کل مراکز تحقیقاتی بهداشتی در کشور مشخص شدند. برنامه‌های توانمندسازی برای تیم‌های آموزشی در کلان مناطق کشور بر اساس زیرساخت‌هایی که طی سه سال گذشته در حوزه بهداشت کشور به وجود آمده است، از برنامه‌های این کمیته بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی گفت: این زیرساخت‌ها به ما کمک می‌کند که برنامه‌های پژوهشی خود را در قالب “کوهورت‌ها” و برنامه‌های دیگر تحقیقاتی انجام دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید