انتشار ۲۹۰ هزار محصول فرهنگی ویژه‌ زائران غیرایرانی حرم رضوی

    کد خبر :80038

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی از تولید ۲۹۰ هزار محصول فرهنگی ویژه‌ زائران غیرایرانی در ۴ ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش  بازتاب ،به‌نقل از آستان‌نیوز، سید محمد‌جواد هاشمی‌نژاد اظهار داشت: به‌منظور جذب زائران غیرایرانی بارگاه منور رضوی به آموزه‌های دینی و فرهنگی ائمه‌ اطهار(ع) از ابتدای سال 96، محصولات فرهنگی متنوعی به زبان‌های مختلف تولید و توزیع شده است.

وی افزود: در این مدت 37 عنوان کتاب با شمارگان 225 هزار نسخه به چهار زبان عربی، اردو، ترکی آذری و انگلیسی چاپ و در میان زائران غیرایرانی توزیع شده است.

هاشمی‌نژاد عنوان کرد: از میان آثار تازه منتشر شده بیشترین نسخه‌های چاپی مربوط به زائران اردو زبان است که شامل 12 عنوان کتاب، 3 نشریه و یک پوستر است که در مجموع به 92 هزار شماره می‌رسد.

وی اضافه کرد: 8 عنوان کتاب با عناوین «امام صادق(ع)» با 33 هزار نسخه، «حضرت زینب کبری(س)» 28هزار نسخه، «امام کاظم(ع)»30 هزار نسخه، «امام باقر(ع) »20هزار نسخه، «امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع)»20 هزار نسخه، « امام مهدی(عج)» 13هزار نسخه، «پیامبر اکرم(ص) »10 هزار نسخه و «امام سجاد(ع)»10 هزار نسخه به زبان‌های عربی، اردو، ترکی- آذری، روسی و انگلیسی منتشر شده است.

هاشمی‌نژاد کتاب‌های ذکر شده را برگرفته از کتاب «انسان 250 ساله» آیت الله خامنه‌ای ذکر کرد و افزود: مدیریت زائران غیرایرانی در نظر دارد در آینده شمارگان این کتاب ها را افزایش داده تا شمار بیشتری از زائران غیرایرانی بتوانند از محتوای این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به شیوه‌ تهیه و توزیع این محصولات یادآور شد: بر طبق روال گذشته تولیدات و محصولاتی که ویژه زائران غیرایرانی تولید می‌شود، در رواق‌های مخصوص زائران غیر ایرانی، مثل رواق کوثر و دارالرحمه اهداء می‌شود. همچنین زائران می توانند با مراجعه به سایت www.imamrezashrine.com نسخه الکترونیکی این کتاب‌ها را تهیه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید