اعلام آمادگی شبکه «زد.دی .اف» آلمان برای گفت‌وگو با نویسندگان ایرانی

    کد خبر :80026

مدیر انتشارات «شمع و مه» از اعلام آمادگی شبکه تلویزیونی «زد. دی .اف» آلمان برای انجام گفت‌وگو با نویسندگان ایرانی در حاشیه نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد.

افشین شحنه‌تبار، مدیر انتشارات ایرانی ـ انگلیسی شمع و مه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از اعلام آمادگی شبکه زد. دی. اف آلمان برای مصاحبه با نویسندگان ایرانی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت 2017 خبر داد و گفت:‌ قرار است 3 نویسنده ایرانی با حضور در استودیو این شبکه تلویزیونی آلمان درباره ادبیات ایران در جهان گفت‌وگویی داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ شیوا مقانلو نویسنده کتاب یک رویای شرقی‌، ضحی کاظمی نویسنده کتاب اسل درخت‌، و بابک بوبان گردآورنده اشعار نیمایوشیج از جمله نویسندگانی هستند که در این دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت درغرفه ایران حضور دارند و به گفت‌وگو با شبکه آلمانی زد دی اف خواهند پرداخت.

شحنه‌تبار تصریح کرد: سال درخت،‌ یک رویای شرقی و برگزیده‌ای از اشعار نیمایوشیج به زبان انگلیسی ترجمه شده و در غرفه ایران به نمایش گذاشته می‌شود.

زد. دی. اف (به آلمانی: Zweites Deutsches Fernsehen) به معنی تلویزیون دوم آلمان یک کانال تلویزیونی عمومی کشور آلمان است که در شهر ماینتز اسقرار یافته‌است. این شبکه به عنوان یک آژانس مستقل غیرانتفاعی توسط یک قرارداد مشترک بین ایالت‌های آلمان تأسیس شده‌است. سرمایهٔ این شبکه توسط تبلیغات و مجوز تلویزیون (GEZ) تأمین می‌شود.

همه ساله شبکه زد.دی.اف در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با نویسندگان جهان گفت‌وگوهایی را تدارک می‌‌بیند،‌ نویسندگان درباره ادبیات کشور خود و تازه‌های نشرشان با این شبکه گفت‌وگو می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید