اهداف موکب مسجد جمکران در مسیر پیاده‌روی اربعین

    کد خبر :80015

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران گفت: برجسته‌ترین اهداف امسال موکب مسجد مقدس جمکران توسعه کمی و کیفی خدمات به پشتوانه تجارب سال گذشته و همچنین تقویت روح تعاون بین‌المللی و نمایش امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی‌زاده بابیان اینکه مسجد مقدس جمکران امسال نیز چون سنوات گذشته به برپایی موکب در مسیر اربعین حسینی اهتمام دارد، اظهار کرد: موکب جمکران در مسیر نجف به کربلا با عنایت ویژه امام حسین(علیه‌السلام) سابقه‌ای 4 ساله داشته و رویکرد مهم مسجد مقدس جمکران برای برپایی این موکب در اربعین امسال توسعه کمی، کیفی و بهسازی خدمات ارائه‌شده به‌صورت سالانه است.

وی با اشاره اینکه مهم‌ترین دغدغه موکب جمکران امور فرهنگی است، افزود: با توجه به اقتضائات مسجد مقدس جمکران، کارهای فرهنگی نیز چون سایر خدمات ارائه‌شده به زوار اولویت داشته و در تلاشیم تا مسائل فرهنگی نیز با خدمات ارائه‌شده همراه شود.

حجت‌الاسلام هاشمی‌زاده با تأکید بر اینکه دغدغه‌های متعدد فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: هدف ما کاهش رنج سفر زوار است و اقداماتی چون پذیرایی نیز با دغدغه‌های فکری و مشاوره‌های کارشناسی همراه است، به‌گونه‌ای که با خدمات متفاوتی همچون انواع نوشیدنی‌های دارویی و خوراکی‌های مفید از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

وی ویژگی منحصر به‌ فرد موکب جمکران را برافراشتن پرصلابت پرچم حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) در این مسیر دانست و عنوان کرد: اربعین بیش از آنکه حسینی باشد، امام زمانی و آخر زمانی است، بنابراین مراسم اربعین ترویج فرهنگ امام زمانی بسترسازی برای ظهور آن حضرت است.

مدیر موکب اربعین مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا تمامی اقدامات انجام‌شده از قبیل برگزاری مراسم‌ مذهبی، محافل پرسش و پاسخ، ارائه خدمات با رویکرد امام زمانی داشته و کارها در این مسیر قرار گیرد و همچنین برای ما حفظ اتمسفر اصیل و سنتی عراق و رعایت قوانین و شئون عراقی به عنوان میزبانان اصلی این جریان، بسیار مهم است.

 

حجت‌الاسلام هاشمی‌زاده ببا بیان اینکه اربعین برای شیعیان و حتی همه مسلمانان تمرینی برای وحدت، همدلی و همبستگی است، افزود: باید از این فرصت در جهت ارتقای این ویژگیها که لازمه امروز حهان اسلام است، بیشترین بهره را ببریم و در این راستا برآنیم با حفظ شئون و آداب میزبانی سنتی اربعین در کشور عراق، بافت خادمان موکب مسجد مقدس جمکران طیفی گسترده از ملیت‌ها و زبان‌های مختلف باشد تا این موکب به نمادی از وحدت امت واحده اسلامی بدل شود.

وی با اشاره به اینکه برجسته‌ترین اقدام سال‌های گذشته خدمت به کودکان زائر بود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این امر با استفاده از نظرات کارشناسان حرفه‌ای کودکان انجام‌شده و در مجموعه توانمند گل نرگس مسجد مقدس جمکران فضاسازی و برنامه های مفصلی طراحی شود تا بتوانیم خاطره خوبی از سفر اربعین حسینی را برای کودکان زائر رقم بزنیم.

هاشمی‌زاده بهسازی کمی و کیفی را اساسی‌ترین مبحث موکب جمکران برشمرد و گفت: در سال گذشته تجربه ارائه خدمات به خواهران جدی‌تر شد و خدمت‌رسانی به اصحاب رسانه تقویت شد، رویکرد جدید امسال نیز تقویت فضای بین‌المللی موکب را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه دفتر موکب از نیمه شعبان و در صحن مسجد مقدس جمکران افتتاح‌شده است، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی به‌منظور خدمت‌رسانی بهتر آغازشده است.

حجت‌الاسلام هاشمی‌زاده بابیان اینکه هدف‌گذاری مسجد جمکران خرید زمین برای موکب است، تصریح کرد: مردم می‌توانند با کمک‌های نقدی خود ما را در این امر یاری دهند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد جمکرانادامه داد: افراد با تخصص‌های مختلف همچون تأسیسات و فنی، فضای مجازی، رسانه ، مستندسازی، نویسندگی، زباندان و … نیز می‌توانند به‌عنوان خادم افتخاری در موکب فعالیت و ارائه خدمات مطلوب‌تر را فراهم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید