قرآن با دستخط رهبر معظم انقلاب، باارزش‌ترین هدیه ازدواج ما بود

    کد خبر :79996

زوج کتابدار مریوانی با حضور در برنامه شابک از ماجرای مراسم ازدواجشان در کتابخانه صحبت کردند. به گفته حسینی؛ قرآن با دستخط رهبر انقلاب باارزش‌ترین هدیه ازدواج آنها بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمد توانا حسینی، مسئول کتابخانه زانیاری سردوش شهرستان مریوان و درنیا جهانی عضو انجمن آموزشی کتابخانه زانیاری در برنامه «شابک» حضور پیدا کردند و محمد توانا حسینی در خصوص علل رسانه‌ای شدن ازدواج شان در کتابخانه زانیاری گفت: یکی از دلایل اصلی رسانه‌ای شدن ازدواج ما برگزاری آن در کتابخانه خودمان با حضور اعضای کتابخانه بود.

وی ادامه داد: من دوسال است که مسئول کتابخانه هستم و همسرم هم عضو انجمن آموزشی بودند و به دلیل لینکه هردو در این کتابخانه فعالیت داشتیم و دانشجو هم هستیم این ایده به ذهن مان رسید و هدف ما پیشبرد سطح کتابخوانی و مطالعه در روستا بود که خداروشکر علی رغم روستای خودمان این امر در روستاها و شهرهای دیگرهم تاثیرگذار بود.

درنیا جهانی با اشاره به اعتقاد خود در مورد مراسم عروسی‌اش مطرح کرد: وقتی پیشنهاد برگزاری مراسم عروسی در کتابخانه را دادند بسیار خوشحال شدم و هم خودم و هم خانواده‌ام از این پیشنهاد استقبال کردیم و مراسم هم بسیار خوب برگزار شد و اعتقاد من این است که این ازدواج به دلیل اینکه در کتابخانه برگزار شده پایدارتر است.

حسینی در تشریح برنامه های اجرایی در کتابخانه اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی قرآن روان خوانی و تجوید، کلاس‌های بهداشت که از مربی بهداشت روستا کمک می‌گیریم، کلاس‌های اخلاق، مسابقات، کلاس‌های ورزشی، نمایشگاه کتاب و همچنین مراسمات مختلفی مانند جشن بازگشایی مدارس و جشنواره‌های بسیاری در کتابخانه برگزار می‌کنیم.

وی افزود: روستای ما 1500 نفر عضو دارد که روزانه 80 نفر برای شرکت در کلاس ها و تحویل و دریافت کتاب در کتابخانه رفت و آمد می‌کنند و 150 نفر هم عضو دائمی کتابخانه هستند.

این کتابدار جوان با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب در زدگی بیان کرد: مردم وقت خود را برای موارد و مسائل دیگر استفاده می کنند و یک سری مسائل را در زندگی خود نهادینه کرده اند اما ما به کتاب بسیار نیازمند هستیم و تمام مسائل زندگی از کوچک تا بزرگ در کتاب ها وجود دارد و برای آن ها راهکار ارائه داده شده است و می‌بایست کتاب در زندگی مردم نهادینه شود.

درنیا جهانی مدرس قرآن با اعلام رضایت از شغل همسرش عنوان کرد: از شغل همسرم بسیار راضی هستم و با اینکه درآمدی از طرف کتابخانه ندارند دوست دارم در همین کتابخانه بمانیم و فعالیت کنیم. من به عنوان مدرس قرآن و مربی مسابقاتی که در کتابخانه برگزار می شود در کتابخانه مشغول هستم. آرزو داریم بچه هامان نویسنده شوند و دوست داریم که از همان نوزادی کتاب را در آغوش داشته باشند.

محمد توانا حسینی با اشاره به ارزشمندی دریافت هدیه از مقام معظم رهبری اظهار داشت: بعد از مراسم ازدواج مان در کتابخانه، از جاهای مختلفی هدایایی دریافت کردیم اما دوازدهم تیرماه بود که مقام معظم رهبری قرآنی را با دست خط خودشان به ما هدیه کردند و این با ارزش‌ترین هدیه ای است که تا کنون دریافت کرده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما هم در مراسم ازدواج مان چند جلد کتاب به کتابخانه هدیه دادیم و در طول روز و یا ماهانه هم زیاد به کتابخانه کتاب هدیه می دهیم. همچنین هدایایی که در روز عروسی مان از دوست و فامیل دریافت کردیم را صرف امور کتابخانه و اعضاء کردیم تا اشتیاق اعضاء به کتاب و کتابخوانی بیشتر شود.

این کتابدار مریوانی با پیشنهاد دو کتاب به مخاطبین گفت: کتاب کردی «مولفه‌های هویتی کرد در دهکده جهانی» و دیگری کتاب «معجزه‌های قرآن در بدن انسان» است که هر دو کتاب‌های بسیار جالب توجه و مفیدی هستند. بهترین راه تبلیغ کتاب این است که خود مبلغ کتابخوان باشد تا به اشخاصی که تبلیغ کتاب را می‌بینند ثابت شود که شخص مبلغ کتابخوان است و به کتاب اهمیت می‌دهد و این به نظر من این موثرترین راه ارتقای کتابخوانی است.

حسینی در پایان به زبان محلی کردی مقام معظم رهبری را مخاطب قرار داده و بخاطر اهداء قرآن کریم از ایشان سپاسگزاری کرد: من بخاطر هدیه‌ای که از مقام معظم رهبری با دست خط خودشان دریافت کردیم تشکر می‌کنم و نهایت تشکر را بابت گرانبهاترین هدیه‌ای که به ما دادند دارم و ان شاالله که ماهم برنامه‌ها و مباحث قرآن را در زندگی خود به کار ببریم و از مقام معظم رهبری سپاسگزارم که تا این اندازه به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه اهمیت می‌دهند.

معرفی و متن خوانی کتاب «سکه های گداخته» به قلم علی هوشیار از دیگر بخش های برنامه شابک بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید