برای رشد کیفیت مجموعه‌های تلویزیونی، باید فیلمنامه ها متحول شوند

    کد خبر :79990

سعید سلطانی با بیان اینکه که فیلمنامه های خوب اندکی برای کار وجود دارد گفت: اگر متنی که در کیفیتش و کمیتش هر دو با هم توجه شده است در دسترس شما قرار گیرد، بهتر است که برای ساختش تردید نکنید!

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سعید سلطانی کارگردان سریال در جستجوی آرامش، در مورد ساخت مجموعه‌های با کیفیت که قادر باشند روایتی چند لایه از داستان داشته باشند، گفت: سواد بصری بینندگان به واسطۀ گستردگی رسانه­‌های تصویری بالا رفته است. یک زمانی شاید بینندگان تلویزیون با یک قصۀ یکی بود یکی نبود ساده درگیر می‌­شدند و رابطه برقرار می­‌کردند و جذب روایت می­‌شدند. ولی امروز مخاطبان به واسطۀ اشکال روایی مختلفی که می‌بینند و دسترسی که به مجموعه­‌های سنگین­تر و وزین­تر چه ایرانی و چه خارجی دارند، سطح سلیقه شان رشد کرده است.

وی با اشاره به نقطه مطلوب کیفی در تولیدات مجموعه تلویزیونی گفت: «به نظرم برای رشد کیفیت مجموعه های تلویزیونی ابتدای امر باید کیفیت فیلمنامه‌ها ارتقا پیدا کند. اگر این جهش و این نوعِ قصه‌­گویی را بتوانیم در فیلمنامه جاری کنیم و به شکل روایت مطلوب برسیم، به نظرم برای اجرایش بضاعت کافی وجود دارد، چرا که سابقۀ تولید سریال‌­سازی و مجموعه­‌سازی در کشورمان آنقدر طولانی است که بتوانیم سریالی با کیفیت کهمربوط به فرهنگ خودمان است بسازیم.

وی در مورد کاهای آینده خود گفت: یکسری فیلمنامه و پیشنهاد جدید است و مشغول مطالعه هستم. ما به عنوان کارگردان حوزه انتخاب­مان کم است. به محض اینکه شما احساس کنید یک متن پخته و آمادۀ کار شده، یک متنی در کیفیتش و کمیتش هر دو با هم توجه شده است در دسترس شما قرار می‌­گیرد، بهتر است که تردید نکنید و این کار را انجام بدهید. ولی اگر این اتفاق نیفتد حوصله می‌­کنیم تا به امید خدا یک متن کامل­تری در اختیارمان قرار بگیرد.»

سعید سلطانی متولد شهرستان الیگودرز و فارغ‌التحصیل سینما از دانشکده هنر است. اولین فعالیت کارگردانی وی با ساخت فیلم داستانی «کوچه‌های محبت» در گروه معارف شبکه یک همراه بود. مخاطبان تلویزیونی سعید سلطانی او را به خاطر کارگردانی موفق سریال «پس از باران» و همچنین «ستایش» می‌شناسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید