صدور ضمانت نامه اتکایی برای تعاونی های مسکن جهت معاملات خارجی

    کد خبر :79982

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بااشاره به صدور ضمانت اتکایی با بانک توسعه تعاون برای شرکت های تعاونی که معاملات با شرکت های خارجی دارند گفت:برای صدور ضمانت نامه به تعاونی مسکن مشکلی نداریم.

مهدی حسین نژاد، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،درباره عملکرد تعاونی های مسکن گفت: تعاون یک کارگروهی است که اثر مثبت دارد. تعدادی زیادی از مردم طریق تعاونی های مسکن صاحب خانه شدند، چرا که میزان هزینه مسکن از طریق تعاونی های مسکن بسیار مقرون به صرفه است.

وی با بیان سیاست جدید ما این است که شرکت هایی که مواد اولیه ساختمانی از جمله آهن و فولاد و اسکلت وارد می کنند به شکل تعاونی شکل دهیم و حمایت کنیم گفت:تهیه مواد اولیه بخش مسکن از طریق تعاونی ها در مقرون به صرفه بودن قیمت تمام شده تأثیر دارد.

حسین نژاد تأکید کرد:شرکت های تعاونی که نیاز به تسهیلات ساخت مسکن برای اعضا داشته باشند و یا خواستار استفاده از طرح های لیزینگ مسکن باشند، می تواند از ضمانت نامه ویژه مسکن صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون استفاده نمایند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون بیان کرد: با عنایت به تأمین بسیاری از مصالح ساختمانی، تجهیزات و تأسیسات مورد استفاده جهت ساخت مسکن در داخل کشور، اقتصاد این بخش درون‌زا بوده و حمایت از توسعه بخش مسکن حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی و اقدامی موثر در مسیر خروج از رکود اقتصادی است.

وی به صدور ضمانت نامه اتکایی به تعاونی های مسکن برای معاملات خارجی اشاره کرد و گفت:در صورتی که یک تعاونی بخواهد معاملات خارجی داشته باشد می توانیم با همکاری بانک توسعه تعاون به صورت اتکایی برای آنها ضمانت نامه صادر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید