پست ایران رتبه دوم منطقه و پنجاهم جهان را کسب کرد

    کد خبر :79960

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به ۴ شاخص ارزیابی اتحادیه جهانی پست گفت: در سال ۲۰۱۶ ایران دوم منطقه شد.

به گزارش  خبرنگاران پویا، حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران به مناسبت سالروز ملی شدن شرکت پست جمهوری اسلامی گفت: ابتدا با تشکر از خبرنگاران و تبریک به مناسب روز خبرنگار باید اظهار کنم که اگر حمایت خبرنگاران در جهت پوشش خبرهای این شرکت و انتقادات سازنده‌ای که مطرح کردند نبود شرکت در جایگاه فعلی نبود.

وی در بخش ابتدایی صحبت‌های خود به تصویب اساسنامه شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: برای نخستین سال است که این مصوبه ابلاغ شده و اجرا می‌شود که این اساسنامه براساس قوانین جدید شکل گرفته است و ماموریت‌های جدیدی برای شرکت ملی پست تعریف کرده است.

مهری با بیان اینکه در گذشته فعالیتهای شرکت پست محدود به کالاهای فیزیکی بود گفت: با توجه به تغییرات تکنولوژی در اساسنامه جدید نیز ماموریت شرکت پست تغییر کرده و شامل سه بخش مالی، الکترونیکی و فیزیکی می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات  با بیان اینکه با توجه به این تغییر رویکرد باید سرویسهای جدیدی نیز تعریف شود گفت: بویژه در تجارت الکترونیک باید مکانیزمهای نظارتی نیز به وجود آورد.

مهری با بیان اینکه شرکت ملی پست در حال تنظیم قرارداد با دو اپراتور جدید به جهت تهیه زیرساختهای لازم است، افزود: علاوه بر آن با هوشمندسازی و ایجاد زیرساختها مشکل چندانی برای برعهده گرفتن ماموریت جدید نداریم.

مدیرعامل شرکت پست گام بعدی شرکت پست را خدمت رسانی به ایرانیان با قیمت مناسب عنوان کرد و افزود: برای مناطق روستایی و غیربرخوردار که شرکتهای خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند نیز شرکت پست قصد دارد با ارائه خدمات پستی آنها را نیز وارد شبکه خدمت‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه با فعالیتهای جدید سرآغاز جدیدی برای شرکت پست ایجاد شده است گفت: تاکنون شرکت پست بلاتکلیف بین بخش خصوصی و دولتی بود، اما اکنون با ابلاغ اساسنامه جدید تکلیف روشن شده است.

مهری با بیان اینکه برای اولین بار اتحادیه جهانی پست با 4 شاخصی که برای ارزیابی کشورها قرار می‌دهد و از 3 میلیارد مرسوله در 170 کشور این ارزیابی صورت می‌گیرد گفت: رتبه ایران در این ارزیابی پنجاهم است که این رتبه مناسبی است در کشورهای جهانی چرا که در این جدول کشور اسپانیا چهل و ششم، عربستان هفتاد و چهارم، امارات پنجاه‌ و یکم و ترکیه چهل و هشتم است که ما در منطقه با اختلاف ناچیز بعد از ترکیه دوم هستیم و بنا داریم که در سال 2017 با بهبود زیرساختها رتبه خود را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شرکتهای پست منطقه آسیا و اقیانوسیه که در تیرماه سال گذشته برگزار شد، گفت: در این کنگره 153 نفر شرکت کرده بودند که ایران به عنوان رئیس کنگره و رئیس شورای عالی به مدت چهار سال انتخاب شد و معاون این شورا از ژاپن انتخاب شد.

معاون وزیر ارتباطات  با بیان اینکه پروژه جدید پست در بخش اقتصاد مقاومتی استانداردسازی نشانی و تجارت الکترونیک است، گفت: با تجارت الکترونیک در بخش اشتغال تحولی ایجاد می‌شود چرا که هزینه‌های تولید بسیار کاهش پیدا می‌کند.

مهری با بیان اینکه در زمینه مقوله‌های پستی 7 درصد رشد داشتیم، گفت: بیشترین ترافیک در بسته و امانت است که حدود 37 درصد رشد داشته اما پست‌ نامه با توجه به پیشرف الکترونیک در حال کاهش است  و ما با توجه به این تغییر رویکرد زیرساختها را نیز تغییر می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مربوط به نظارت بر شرکتهای پیمانکاری و بحث پرداخت حقوق آنها افزود: نظارت بر پرداخت حقوق برعهده ما نیست، اما نظارت کلی بر شرکتهای پیمانکاری خود داریم.

معاون وزیر ارتباطات  با بیان اینکه قصد داریم از توان بخش خصوصی به طور کامل استفاده کنیم، گفت: برنامه دولت برای کاهش تصدیگری در این زمینه است و به همین جهت با توانمندسازی بخشهای خصوصی همچون پیشخوانها که بازوان توانمند شرکت پست هستند این عمل را انجام می‌دهیم.

وی فعالیت دیگر شرکت پست را کسب و کار الکترونیکی دانست و افزود: جلسات مشترکی با سازمان توسعه تجارت وزارت صنایع داشتیم و توافقات خوبی در این زمینه داشتیم و امیدواریم در آینده آئین‌نامه‌ای مشخص به وجود بیاید که وظیفه هر کدام از بخشها را از هم تبیین کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید