61 نفر از سیلاب نجات یافتند/ 223 تن امداد رسانی شدند

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۱۰

سخنگو و معاون امور پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور با تشریح آخرین گزارش سیلاب در6 استان درگیر اعلام کرد: تاکنون 61 تن از شهروندان استان های از سیلاب نجات یافته اند.

بهنام سعیدی روز یکشنبه  اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته 6 استان کشور( آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال بختیاری، زنجان، قزوین وهمدان) و 9 شهرستان (هشترود، مراغه، کوه پایه، کوه رنگ، ماه نشان، خدابنده، تاکستان، قزوین و تویسرکان) درگیر باران و سیلاب بودند که این بارندگی ها خساراتی را به همراه داشت.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تعداد عملیات انجام شده امدادی طی 48 ساعت گذشته را 19 مورد عنوان کرد و گفت:‌ طی مدت یاد شده 17 شهر و روستای استان های درگیر امدادرسانی شدند و به 223 نفر خدمات امدادی ارائه شد.
وی در عین حال افزود:همچنین 10 دستگاه خودرو با انجام عملیات امدادی از سیلاب رهاسازی شدند.
وی با اشاره به خسارت وارده به برخی واحدهای مسکونی استان های درگیر، اظهار کرد: آب از 45 واحد مسکونی تخلیه شد و به 78 شهروند گرفتار سیلاب، اسکان اضطراری داده شد.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: درحال حاضر تیم های ارزیاب در حال کارشناسی واحدهای خسارت دیده از سیلاب هستند.
سعیدی با اشاره به وضعیت جوی کشور نیز افزود: تا ساعت 9 امروز شاهد بارش باران در اکثر محورهای استان های تهران، البرز و استان مازندران در ارتفاعات محورهای هراز فیروزکوه و کندوان بودیم.
این مقام مسئول بحران به هموطنان توصیه کرد که نکات ایمنی را دراستان ها و شهرستان هایی که وقوع سیلاب و بارندگی درآن مکان ها پیش بینی شده ، طبق اخطاریه ها و اطلاعیه های هواَشناسی جدی بگیرند و با رعایت جوانب احتیاط و نکات ایمنی از نزدیک شدن به مسیر سیل خودداری کنند.
وی همچنین به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با وقوع سیلاب به عنوان مهمترین اقدام، جان خود را نجات دهند.
وی همچنین گفت: مسافران باید از اسکان یا توقف در بستر رودخانه ها و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و در طول سفر به تذکرات مسئولان محلی دررابطه با نکات احتیاطی توجه لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا؛ طی 48 ساعت گذشته با استمرار بارش باران وتگرگ های بهاری برخی از استان های کشور آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال بختیاری، زنجان، قزوین وهمدان درگیر سیلاب شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید