رئیس سابق سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

دولت دوازدهم مسیر رشد سبز را در پیش دارد

    کد خبر :79867

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در دولت یازدهم گفت: رشد سبز رشد اقتصادی پایدار است که ملازم الزامات زیست‌محیطی است بنابراین دولت دوازدهم این امر را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: برنامه ششم توسعه برای کشور برنامه‌های روشنی را تعریف کرده است که یکی از اولویت‌های آن توسعه محیط‌ زیست است. درواقع کشور نمی‌تواند اولویتی بدون محیط‌زیست داشته باشد.

وی افزود: اولویت‌های دیگری مانند رشد اقتصادی، اشتغال، موضوعات بین‌المللی و همکاری‌ با کشورهای دیگر نیز باید شکل بگیرد اما در کنار همه این خط‌ مشی‌ها مسئله محیط‌ زیست و توجه به آب و ارتقای سطح محیط‌ زیست اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در دولت یازدهم با بیان اینکه دولت دوازدهم در مسیر محیط‌ زیست گام‌های خوبی برمی‌دارد،اظهار کرد: ما شاهد دستاوردهای خوبی در دولت یازدهم هستیم و ان‌شاءلله شاهد ادامه این فعالیت‌ها در دولت دوازدهم خواهیم بود.

ابتکار تاکید کرد: کشور نیازمند توسعه پایدار است. توسعه پایدار باید با محیط‌ زیست سازگار باشد و به تخریب و آلودگی محیط‌ زیست منتهی نشود. ما رشد سبز را می‌خواهیم چراکه رشد اقتصادی پایدار است. رشد سبز ملازم‌ الزامات زیست‌محیطی است.

وی خاطرنشان کرد: رشد سبز به تخریب محیط‌ زیست منتهی نمی‌شود. درواقع مسیر دولت دوازدهم مسیر رشد اقتصادی و رشد سبز است؛ رشدی که آلودگی را باید به حداقل برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید