ارزش صندوق‌های ETF در بازار سرمایه به ۱۳ هزار میلیارد ریال رسید

    کد خبر :79862

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) ارزش صندوق‌های قابل معامله (ETF) در بازار سرمایه را بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ بر اساس جدیدترین آمارها، ارزش صندوق‌های قابل معامله(ETF) در تیرماه امسال به رقم 13 هزارو 35 میلیارد ریال رسید.

بر اساس این گزارش؛ در حال حاضر 26 صندوق قابل معامله در بازار سرمایه ایران فعال هستند و صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ارزشی معادل 5363 میلیارد ریال بزرگترین صندوق ETF است.

همچنین صندوق‌های قابل معامله صندوق امین 1359 میلیارد ریال، صندوق پایدار سپهر با 1113 میلیارد ریال، توسعه 1006 میلیارد ریال، صندوق کیان با 842 میلیارد ریال و صندوق آرمان آتی کوثر با 635میلیارد ریال به ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم بزرگترین صندوق‌های ETF بازار سرمایه قرار دارند.

گفتنی است؛ صندوق قابل معامله در بورس(exchange-traded fund) گونه‌ای از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک هستند که امکان پیروی از بازده یک شاخص معین را فراهم می‌آورد و سهام آنها همانند سهام شرکت‌های عمومی، در بورس اوراق بهادار قابل معامله است.

همچنین فعالیت اصلی این صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار یا دارایی‌های فیزیکی است که به‌عنوان دارایی پایه صندوق در نظر گرفته می‌شوند که بر این اساس عملکرد هر صندوق به عملکرد دارایی پشتوانه آن بستگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید