نگرانی ها از گسترش روابط میان ایران و کره شمالی

    کد خبر :79775

پایگاه خبری «the trumpet» در گزارشی به روابط ایران و کره شمالی پرداخته و درباره این روابط ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش بازتاب، پایگاه خبری «the trumpet» در گزارشی به روابط ایران و کره شمالی پرداخته و درباره این روابط ابراز نگرانی کرده است.

«the trumpet» می‌نویسد: «کیم یونگ نام»، به عنوان مرد شماره 2 کره شمالی، اخیرا سفر 10 روزه‌ای به تهران داشته و همچنان که این کشور با تهدیدات و تحریم‌های بین‌المللی مواجه است، ارتباط و نزدیکی پیونگ‌یانگ با ایران به طور فزاینده‌ای در حال آشکار شدن است.

در این گزارش آمده است: «کیم جونگ-اون» سال پر مشغله‌ای را در زمینه مذاکره با مقامات ایران داشته و «the trumpet» بارها درباره این ارتباط نوپا و عواقب آن هشدار داده و در حالی که تمامی نگاه‌ها به موشک‌های کره شمالی و اقیانوس آرام معطوف شده، همه از توجه کیم جونگ-اون به خاورمیانه غافل شده‌اند.

این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: ارتباط میان این دو کشور بر پایه تکنولوژی موشکی و مقابله با غرب شکل گرفته و ما شاهد افزایش مداوم همکاری میان این دو کشور و ذخایر تسلیحاتی آنها هستیم.

بر اساس این گزارش «چو تی‌بوک»، رئیس مجمع عالی کره شمالی، اوایل سال جاری و در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین شرکت کرد و در این سفر با رئیس مجلس ایران دیدار و دو طرف درباره همکاری نزدیک‌تر تهران و پیونگ‌یانگ مذاکره کردند.

این پایگاه خبری مدعی شد: روابط دو کشور از دهه 1980 و با فروش نفت ایران به کره آغاز شده اما بعدها مراودات تجاری جای خود را به توافق‌های نظامی داده و این امر از آنجایی آشکار می‌شود که اکثر موشک‌های ایران بر پاییه طراح‌های کره شمالی ساخته شده‌اند.

در پایان این گزارش ادعا شده است: از دهه 1990 ده‌ها و شاید صدها دانشمند و تکنسین کره شمالی در تأسیسات هسته‌ای و بالستیکی ایران مشغول به کار بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید