معاون جدید روحانی از کجا آمده است؟/عکس

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۱۳
    کد خبر :79766

این روزها که وزرای پیشنهادی دولت روحانی در کمیسیون ها و دالان های مجلس مشغول رایزنی با نمایندگان و پاسخ به ابهامات آنانند، رئیس جمهوری هم زمان معاونانی را که نیاز به رای اعتماد مجلس را ندارند نیز منصوب می کند تا کابینه دوازدهم به تدریج سر وشکل خود را پیدا کند.
به گزارش خبرنگار بازتاب، روحانی در گام اول، درست روز بعد از معرفی کابینه، سه عضو زن کابینه خود را معرفی کرد؛ شاید برای این که تا حدی با موج انتقادات به هدم استفاده از زنان به عنوان وزیر مقابله کند. او علاوه بر معاونان زنان و خانواده و دستیار حقوق شهروندی، یک زن را به عنوان معاون حقوقی جایگزین مجید انصاری، چهره باسابقه مجمع روحانیون مبارز کرد؛ اقدامی که به دلیل حذف انصاری، با واکنشهای منفی از سوی برخی نمایندگان از جمله محمود صادقی روبرو شد.
او در روز بعد علی اکبر صالحی 72 ساله را در ریاست سازمان انرژی اتمی ابقا کرد. امروز هم عیسی کلانتری را برای ریاست سازمان محیط زیست و علی اصغر مونسان را برای ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب کرد؛ اما در حالی که ابتکار و مولاوردی در داخل دولت جابجا شده اند، کلانتری به دلیل 8 سال وزارت کشاورزی در دولت ایت ا… هاشمی شناخته شده است و علی اصغر مونسان هم صرف نظر از شایعات مطرح درباره قوم و خویش یا همشهری بودنش با روحانی، به دلیل مدیریت منطقه آزاد کیش در دولت اول روحانی چهره جدیدی به شمار نمی رود.
با این وصف تنها چهره جدیدی که روحانی در میان معاونانش رونمایی کرده، لعیا جنیدی است؛ اما او تا کنون در کجا فعال بوده است؟
تصویر زیر محل فعالیت خانم جنیدی تا به امروز را نشان می دهد:

اتاق 409 در طبقه چهارم دانشکده حقوق و علوم سیاسی که او همراه حمیرا مشیرزاده تا کنون به راهنمایی دانشجویان مشغول بوده است.
همان گونه که تابلو نشان می دهد، او دانشیار حقوق خصوصی و اسلامی است.
در همین حال جمع و تفریق اعضای زن کابینه روحانی تا به حال، نشان می دهد تا امروز یک نفر از آمار زنان دولت کم شده است. روحانی هرچند جنیدی را جانشین مجید انصاری کرد، اما در عوض کلانتری و مونسان را جانشین خانم معصومه ابتکار و زهرا احمدی پور کرد؛ اقدامی که گویا براساس کارنامه این دو زن در دولت یازدهم انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید