جوانان در ۶۷روستای تهران شاغل می‌شوند

    کد خبر :79586

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از اجرای سه طرح اشتغالزا در استان تهران خبرداد و گفت: امسال ۶۷ طرح روستا تعاون را برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان در روستاهای استان تهران اجرا می‌کنیم.

حاتم شاکرمی‌ اظهار کرد: در قالب برنامه جامع اشتغال فراگیر، سه طرح کارورزی، تکاپو و روستا تعاون را در استان تهران دنبال می‌کنیم که الزامات اجرای آن در حال فراهم شدن است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: طرح “کارورزی” در مرحله ثبت‌نام متقاضیان قرار دارد. طرح “تکاپو” بر اساس مزیتها، قابلیتها و ظرفیتهای شهرستانهای استان تهران اجرا خواهد شد و مطابق این طرح هر شهرستان به فراخور قابلیتی که دارد می‌تواند در قالب طرح تکاپو مسیر رشد و توسعه را طی کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از طرح “تعاون روستا” به عنوان طرح سوم نام برد و افزود: بنا داریم تا امسال در ۶۷ روستای استان تهران، این طرح را به منظور تقویت اقتصاد جوامع روستایی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان به اجرا درآوریم.

به گفته شاکرمی، این طرح مختص روستاهایی است که مزیتهای خاصی در تولیدات محصولات مختلف دارند و در آن مهارتهای فنی در محیط‌های واقعی به اجرا گذاشته می‌شود.

شاکرمی درباره میزان اشتغال ایجاد شده در استان تهران نیز گفت: سال گذشته نیاز بازار کار ۹۸ هزار فرصت شغلی بود ولی به دلیل آنکه بیشتر جویندگان کار فاقد مهارت بودند، نتوانستند جذب فرصتهای شغلی به دست آمده شوند. انتظار می‌رود طرح کارورزی که با هدف حل مشکلات مربوطه به اجرا درآمده در این زمینه راهگشا باشد.

به گفته وی هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال جاری برای کل کشور ۹۷۰ هزار شغل است که سهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از این میزان در قالب اشتغال فراگیر پس از برش استانی اعلام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید