«به رحمانی فضلی رأی ندهید»! آغاز ضربات چپ‌ها به کابینه روحانی

    کد خبر :79517

علی صوفی، از وزرای دولت اصلاحات و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تازگی طی مقاله‌ای با عنوان «نمایندگان و رأی به وزیر اصولگرا» در روزنامه ستاره صبح و در اشاره به کابینه دوم رئیس‌جمهور روحانی نوشته است:

از روزی که لیست وزرای پیشنهادی در مجلس قرائت شد نقدها از صحن مجلس آغاز و فضای مجازی و عقبه رأی روحانی از معرفی برخی از چهره‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند. چهره‌های اصلاح‌طلبی چون “عبدالله نوری” و دیگر سخنانی را مطرح کرده و فاصله بین ایده آل روحانی و جامعه متصور شده اند. اگر این لیست از نظر روحانی بوده و وی تحت شرایط خاصی این لیست را بسته باشد، این پرسش مطرح می‌شود که چه فشاری بر روی رئیس‌جمهور است. چراکه وی در هر حال در برابر عملکرد وزرای پیشنهادی اش در طول ۴ سال آینده باید پاسخگوی جامعه باشد. به عقیده نویسنده اگر این لیست تحت فشار بسته شده باشد، باید انتظار وقوع اتفاقاتی را در مجلس داشته باشیم.

او در ادامه تصریح می‌کند:

«لیست کنونی به نظر می‌آید که لیست متوازنی نیست، چراکه چنین لیستی از عدم عمل به قول‌ها و وعده‌های رئیس‌جمهوری حکایت می‌کند. نباید فراموش کنیم که روحانی حتی پس از انتخابات هم بیان کرد همچنان بر مسیر مواضع انتخاباتی و وعده هایش حرکت خواهد کرد تا اندازه‌ای که بیان داشت حتی مسئولان رده‌های پایین هم باید با ۲۴ میلیون رأی به او همراه شوند. این در حالی است که اگر به لیست پیشنهادی نگاه کنیم، این لیست یک کابینه ۲۴ میلیونی را نمایندگی نمی‌کند، که نماد آن را می‌توان در تداوم حضور “رحمانی فضلی” شاهد بود. عملکرد وی هر اندازه هم مثبت ارزیابی شود او یک اصولگراست و یک اصولگرا نماد ۲۴ میلیون تفکر اصلاح‌طلبی نیست.»

*رئیس‌جمهور روحانی طی روزهای اخیر در آماج حملات مختلف اصلاح‌طلبان قرار گرفته است

حملاتی که از چند هفته قبل در چارچوب سهم‌خواهی جریان چپ از کابینه دوم آقای روحانی آغاز شد و پس از محرز شدن اینکه روحانی حاضر نیست ارکان دولت خود را به چهره‌های اصلاح‌طلب بدهد، معطوف به کوبش برخی وزرای پیشنهادی و کلیّت کابینه دولت دوازدهم شده است.

جالب آنکه چهره‌های اصلاح‌طلب بر این رفتار عجیب و تندروانه خود نیز نام‌هایی همچون «مشاوره به روحانی»، «پیگیری شعارهای روحانی» و «دموکراتیک‌ترین کنش سیاسی»گذاشته‌اند.

در این میان گویا جریان چپ سهم ویژه‌ای برای رحمانی‌فضلی و تخریب او در نظر گرفته و قصد دارد به هر قیمت ممکن مانع اخذ رأی اعتماد او از مجلس شود.

میزان عصبانیت چپ‌ها از حضور احتمالی رحمانی‌فضلی در سمت وزارت کشور به حدّیست که گفته‌اند او باید به ما تضمین بدهد و یا از این گفته‌اند که در انتصاب او مقام معظم رهبری هم نقش داشته‌اند!

کما اینکه رحمانی‌فضلی طی چند هفته اخیر با تندترین حملات از جانب چپ‌ها نواخته شده و حتی گزاره‌هایی مثل بی‌تجربگی، کم‌توانی و همراه نبودن او با روحانی هم پیرامونش گفته شد.

این در حالی است که تحلیلگران معتقدند آقای رحمانی فضلی یقینا رأی اعتماد مجلسی‌ها را کسب خواهد کرد و انتقادات التماس‌گونه اصلاح‌طلبان در این زمینه راه به جایی نخواهد برد چون آنها بر خلاف ادعای خود، در انتخابات مجلس دهم نیز شکست خورده‌اند و اکثریت را در اختیار ندارند. تحلیلگران در عین حال از این می‌گویند که روند انتقادات اصلاح‌طلبان از دولت و کابینه، فزاینده و در راستای «پروژه طلاق سیاسی چپ‌ها از روحانی» است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید