جدیدترین اخبار
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۷ فرهنگی و هنری کد خبر :79325

برگزاری «دومین رویداد کارآفرینی مدوتک»

، نشست خبری «دومین رویداد کارآفرینی مدوتک» با حضور اعضای تیم برگزارکننده رویداد دایر شد.

در این نشست مهدی معصومی مدیرعامل «موسسه ایده‌پردازان خلاق آرتام» و صاحب‌امتیاز خبرگزاری مد و پوشاک گفت: ایده کار از آنجا شکل گرفت که ما احساس کردیم پس از ورود موج تکنولوژی به ایران، بخش صنعت مد و لباس از این جهش غافل مانده بود و به همان شکل سنتی پیش می‌رفت که باعث می‌شد بخش عمده‌ای از بازار پوشاک کشور به تولیدکنندگان خارجی واگذار شود. هدف ما این بود که تکنولوژی را در صنایع پوشاک و مد ایران وارد کنیم و از ایده‌های افراد خلاق و ایده‌پرداز در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: ما این استارتاپ را از پنج سال پیش شروع کردیم و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس، اقدام به شناسایی ایده‌ها و خلاقیت‌های کارآمد در زمینه مد و لباس و هدایت آنها به سوی کسب و کارهای خلاق پرداختیم.

معصومی ادامه داد: سال گذشته اولین رویداد کارآفرینی مدوتک با حضور گرافیست‌ها و طراحان مد و لباس در پالادیوم تهران برگزار شد و طی آن ایده‌های خلاقانه مطرح و به داوری گذاشته شد و در نهایت مدل های اولیه محصول تهیه شد.

وی تصریح کرد: بخش عمده تولید پوشاک در جهان از طریق همین استارتاپ‌ها صورت می‌گیرد و اگر این حرکت در ایران هم راه‌اندازی شود؛ قطعاً تولیدکنندگان ایرانی صاحب بخش قابل توجه بازار پوشاک ایران خواهند شد. هدف ما این است که ایده‌های خلاق را در مسیر تولید قرار دهیم و در واقع این رویداد تبدیل به پلی بین ایده‌پردازان و فعالان صنعتی می‌شود.

معصومی بیان کرد: ما می خواهیم ایده‌پردازان با چالش‌ها و مشکلات عرصه مد و لباس آشنا شوند و بدانند که ایده‌هایشان کدام معضلات را پوشش می‌دهند و سخنرانان و مربیان دعوت‌شده در این رویداد، در همین راستا فعالیت خواهند کرد. تمامی سخنرانان و مربیان ما از فعالان موفق عرصه مد و پوشاک هستند که سابقه تجارت چشم‌گیری را در این زمینه داشته‌اند.

وی با بیان این که پیش از آغاز رویداد به برگزاری کارگاه‌های سه روزه می‌پردازیم گفت: این کارگاه‌ها برای کسانی که در زمینه استارتاپ آشنایی کافی ندارند برگزار می‌شود و طی آن به ایده‌پردازان آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توانند کمبودها و مشکلات صنعت مد را با ایده‌هایشان برطرف کنند و چگونه فعالیت کنند تا صنعت مد خریدار ایده‌های آنها شود.

این فعال عرصه مد و پوشاک تاکید کرد: صنعت مد در ایران پیشینه‌ای بسیار قدیمی دارد و صنعت نساجی از قدیمی‌ترین صنایع موجود در ایران است. دورنمای ما این است که در سال های آینده برگزاری این رویداد را با قدرت ادامه دهیم و بتوانیم آن را به شهرستان‌ها هم تعمیم دهیم. زیرا تعداد بالای شرکت‌کنندگان شهرستانی در رویداد مدوتک مؤید این نکته است که بسیاری از طراحان خلاق کشور ساکن شهرستان‌ها هستند.

معصومی اذعان کرد: این جنبش سال‌ها پیش در کشورهای صنعتی جهان شکل گرفته بود و ما به همین خاطر در این رویداد از شرکت‌های خارجی پیشرو در این زمینه دعوت کردیم تا بتوانیم از تجربه‌های آنها استفاده کنیم.

در ادامه مهیار ویلیانی مدیر اجرایی خبرگزاری مد و پوشاک و عضو تیم برگزاری رویداد مدوتک گفت: سال گذشته اولین رویداد کارآفرینی مدوتک برگزار شد که با توجه به بازتاب خبری چشمگیری که در سطح ایران و جهان داشت؛ تصمیم به برگزاری دور دوم این رویداد گرفتیم.

وی ادامه داد: در این دوره ۱۶۰ نفر از ایده‌پردازان جوان و خلاق شرکت دارند که پس از داوری، نفرات برتر معرفی خواهند شد.

ویلیانی بیان کرد: تا کنون یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد سال گذشته مدوتک از محصول خود رونمایی کرده است؛ دو تیم تا آخر شهریور محصول خود را رونمایی خواهند کرد و در حال حاضر چند تیم نیز مشغول فعالیت هستند.

در این نشست امیررضا محمدی از اعضای تیم برگزاری رویداد مدوتک نیز گفت: باید بدانیم که استارتاپ، وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل نیست. استارتاپ فرایندی است که تعیین می‌کند یک محصول چقدر در بازار مشتری دارد و از آن استقبال خواهد شد. در «استارتاپ ویکند» یک ایده طی مدت ۵۴ ساعت تبدیل به محصول نهایی خواهد شد.

وی افزود: در برگزاری این رویداد کسب مقام و رتبه مورد نظر ما نیست؛ بلکه تجاری‌سازی ایده‌ها برای ما حائز اهمیت است.

در ادامه این نشست دانا ماشاالله‌پور فعال عرصه مد و از اعضای تیم برگزاری رویداد نیز گفت: رویداد مدوتک سازه‌ای در حوزه مد و تکنولوژی است که در آن ایده‌پردازان با فعالان بزرگ عرصه مد و پوشاک مرتبط می‌شوند؛ گروه‌های کاری تشکیل می‌دهند و نهایتاً ایده‌ها را در روند تولید قرار می‌دهند.

وی افزود: استارتاپ‌ها در تمام صنایع،  رایج هستند و کشور ما که از فعالان قدیمی در زمینه نساجی است؛ نیاز به به‌روز شدن دارد تا بتواند با سیستم‌های جدید فعالیت کند و برای حضور در بازارهای جهانی آماده شود.

Ad

Ad

روی خط خبر

  • مسمومیت خدمه کشتی ایرانی حامل گندم در ساحل باکو
  • گروه ویژه اقدام مالی ⁩تا فوریه سال آینده به ایران مهلت داد
  • رایزنی «سعد الحریری» و «جبران باسیل» درباره تشکیل کابینه لبنان
  • متهم همکاری با داعش از زندانی در انگلیس آزاد شد
  • حمله با چاقو در آلمان ۴ کشته و زخمی به‌دنبال داشت
  • وقتی اردوغان در کنفرانس خبری خوابش می‌برد!
  • آمریکا امکان تحریم اینترنت را ندارد
  • سناتور آمریکائی: باید در همه ابعاد روابطمان با ریاض تجدیدنظر کنیم
  • بالگرد نظامی فرانسه دچار سانحه شد/ ۴ نظامی زخمی شدند
  • رتبه اول منطقه‌ای ایران در استاندارد سازی
  • هتاکی کریمی قدوسی برایش دردسرساز می‌شود
  • امیر عبدالهیان: عربستان به ایران روی بیاورد
  • نماینده ایران در سازمان ملل: آمریکا قاتل ۶۶ کودک ایرانی است
  • توضیحات واعظی درباره درخواست جدید اتحادیه اروپا
  • احمد خاتمی: اینکه بگوییم موافقان FATF خائن هستند، نادرست است / قضیه FATF هنوز تمام نشده؛ نباید با عصبانیت در این باره برخورد کرد
  • جهانگیری: سران قوا درباره لوایح چهارگانه FATF هماهنگ هستند / بیاییم بخاطر ایران همه با هم باشیم
  • روزنامه روس: مسکو سه سامانه اس-۳۰۰ به سوریه ارسال کرد
  • موگرینی: اتحادیه اروپا در حال کار برای عملیاتی کردن سیستم مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران است
  • خبر ویژه واشنگتن‌پست: رونمایی از ولیعهد جدید عربستان سعودی
  • سهام آسیایی ضررها را جبران کرد
  • آماده شدن فلسطینیان برای مشارکت در تظاهرات بازگشت
  • مسائل زیادی درباره «برگزیت» هنوز باقی مانده است
  • رؤسای جمهوری قزاقستان و فرانسه دیدار کردند
  • گفتگوی سه جانبه «ایران، روسیه و هند» در روسیه برگزار می شود
  • ایران حمله تروریستی قندهار را محکوم کرد
  • تورم به مرز ۴۰ تا ۵۰ درصد رسیده است
  • مجلس مکلف است ایرادات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص را اصلاح کند
  • هشدار «ملادینوف» نسبت به انفجار اوضاع در نوار غزه
  • ایران از فرصت ایجاد شده در رقابت میان «چین و هند» استفاده کند
  • پشت پرده انتخاب مدیران خودروسازی
  • Ad