صدور ۲۵ هزار مجوز فروش سیگار برای واحدهای صنفی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه فروش سیگار توسط واحدهای صنفی و کیوسک‌های مطبوعاتی که فاقد مجوز فروش سیگار هستند ممنوع است از صدور ۲۵ هزار مجوز فروش سیگار برای واحدهای صنفی کشور خبر داد.

قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی با اشاره به ممنوعیت عرضه سیگار و محصولات دخانی بدون اخذ مجوزهای لازم توسط واحدهای صنفی اظهار داشت: بر اساس قانون کنترل سوءمصرف کالاهای دخانی، عرضه سیگار و محصولات دخانی بدون داشتن مجوزهای لازم توسط واحدهای صنفی و کیوسک‌های مطبوعاتی ممنوع است.

وی با بیان اینکه ساماندهی واحدهای صنفی عرضه کننده سیگار و محصولات دخانی به اثربخش‌تر شدن مبارزه با قاچاق سیگار می‌انجامد ادامه داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت مشترک وظیفه دارند تا این قانون را اجرا کرده و واحدهای عرضه سیگار در کشور را ساماندهی کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: واحدهای صنفی و کیوسک‌های مطبوعات حق ندارند صرف داشتن مجوزهای صنفی مربوطه، اقدام به عرضه سیگار و سایر محصولات دخانی دیگر کنند و عرضه سیگار در واحدهایی که فاقد این مجوز هستند، تخلف بوده و قابل پیگیری است.

خورشیدی گفت: تا امروز برای بیش از 25 هزار واحد صنفی در کشور مجوز عرضه سیگار و محصولات دخانی را دریافت کرده‌اند و بازرسان موظف به جلوگیری از عرضه این محصولات در واحدهای صنفی فاقد مجوز هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید