زمان اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی و دندانپزشکی

    کد خبر :79170

رئیس مرکز سنجش پزشکی از تعویق اعلام نتایج آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و تاکید کرد: نتایج آزمون دستیاری دندان‌پزشکی تا پایان امروز بر روی سایت سازمان سنجش پزشکی قرار می‌گیرد.

محمدمعین پورکاظمی، رئیس مرکز سنجش پزشکی درگفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره اعلام نتایج چهل وچهارمین آزمون دستیاری پزشکی و دندان‌پزشکی گفت: نتایج نهایی پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی به تعویق افتاده و ممکن است تا آخر هفته جاری یا اول هفته آینده اعلام شود، اما نتایج پذیرش در آزمون دستیاری دندان‌پزشکی با پیگری‌های انجام شده،‌ امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: برخی ظرفیت‌ها در آزمون دستیاری پزشکی خالی ماند که این ظرفیت‌ها به داوطلبان آزاد منتقل شد همین مسئله باعث به تعویق افتادن اعلام نتایج شده است.

پورکاظمی درباره ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی افزود: حدنصاب نمره برای انتخاب رشته داوطلبان ۱۵۰ بوده است و ۸ هزار و ۴۱ نفر معادل ۶۵ درصد شرکت کنندگان در آزمون موفق به کسب این حد نصاب و مجاز به انتخاب رشته شدند. ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی در چهل و چهارمین دوره این آزمون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.

رئیس مرکز سنجش پزشکی با اشاره به حدنصاب نمره و ظرفیت آزمون دستیاری دندان‌پزشکی گفت: در این آزمون ۲هزار و ۷۷ نفر ثبت نام کردند و یک هزار و ۶۲۱ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند. افرادی که ۵۰ درصد از نمره آزمون را کسب کرده بودند مجاز به انتخاب رشته می شدند و نزدیک به ۵۰۰ نفر مجاز به انتخاب رشته سی و یکمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی شدند. ظرفیت پذیرش در این آزمون ۳۷۸ نفر است.

او افزود: نتایج پذیرش در آزمون‌های دستیاری پزشکی و دندان‌پزشکی در سایت سازمان سنجش پزشکی قرار‌می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت کارنامه خود را مشاهده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید