جدیدترین اخبار
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۴ اجتماعی کد خبر :79117

استاندارد ملي ايمني در سيستم‌هاي حمل و نقل ريلي درون شهري کشور

 

بخش ششم «استاندارد ملي ايمني در سيستم‌هاي حمل و نقل ريلي درون شهري کشور» با عنوان الزامات مهندسي عوامل انساني در طراحي مراکز کنترل، در حاشيه هشتمين جلسه کميسيون تدوين استاندارد با حضور مديرعامل شرکت بهره‌برداري مترو تهران و حومه رونمايي شد.
به گزارش  آريا، دکتر محمد احمدي بافنده نبود استاندارد را يکي از آسيب‌هاي جدي صنعت مترو عنوان کرد و افزود: عمل به اين استاندارد مي‌تواند باعث يکپارچه شدن سيستم ريلي درون شهري کشور و ارتقاء سطح ايمني در آن شود.
وي افزود: لازم نيست تمامي متروهاي کشور يک شکل باشند اما مي‌توان بهيک توافق در ايجاد استاندارد رسيد تا از اين طريق توليدکننده داخلي هم ترغيب شود در اين صنعت ورود پيدا کند.
مدير عامل شرکت بهره برداري مترو تهران تصريح کرد: صنعت مترو ظرفيت خوبي براي بومي سازي دارد و با يکپارچه سازي قطعات مورد نيازاين ناوگان در کشور مي‌توانيم گام مهمي در جهت کمک به توليدات داخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي برداريم.
در ادامه مهندس علي عبدالله پور قائم مقام مديرعامل شرکت بهره برداريمترو تهران و حومه، نداشتن يک استاندارد جامع در صنعت مترو را يکي از دغدغه‌هاي اصلي اين صنعت عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال ازبهره برداري مترو کمبود استاندارهاي مشخص احساس مي‌شد اما با تلاش افراد متخصص با سرعت خوبي توانستيم قدم بزرگي در تدوين استاندارد ملي ايمني در سيستم‌هاي حمل ونقل ريلي درون شهري کشور برداريم.
قائم مقام مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه با بيان اينکه تدوين استاندارد ملي سيستم‌هاي حمل و نقل ريلي درون شهري با همکاري نمايندگان قطار شهري کل کشور و با محوريت مديريت کيفيت و ايمني شرکت بهره برداري مترو تهران انجام شده است خاطر نشان کرد: تهران به عنوان محوريت تهران مطرح است نه مرجعيت چرا که در حال حاضر افراد صاحب نظر خوبي داريم و مي‌توانيم مبدع استانداردهاي بيشتر باشيم.
مهندس نظري مدير مهندسي کيفيت و ايمني شركت بهره برداري مترو تهران نيز با اشاره به اينکه استاندارد ملي ايمني در ۷ بخش در حال تدوين شدن است گفت: تاکنون حدود ۳۸۵۰ نفر ساعت روي اين استاندارد فعاليت شده است و بخش سوم آن با عنوان الزامات تجهيزات ايمني، امدادرساني، سامانه‌ها و تجهيزات پيشگيري و مقابله با حريق و دود، سال گذشته و قسمت ششم استاندارد مذکور نيز با عنوان الزامات مهندسي عوامل انساني در طراحي مراکز کنترل، امروز رونمايي شد.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • شب های تهران با اگزوز دیزلی ها سیاه می‌شود
  • کنسرت اشوان در برج میلاد به روی صحنه می رود
  • موسیقی مهربانی به تالار وحدت می رود
  • مهمترین آسیب پدیده خشونت در جامعه
  • ایرج طهماسب در افتتاح «آبجی»
  • فرخ نژاد: در سینما، هزینه‌ها رویکرد سیاسی دارد
  • نجات زن ۳۸ ساله در ارتفاعات درکه
  • نامه یک کودک زلزله زده به امدادگران
  • شناورهای مسافری به دریای خزر می‌رسند
  • با تلگرام از وضعیت جاده ها شکایت کنید!
  • آلودگی هوا؛ افزایش ناباروری مردان
  • تجمع خرس‌های قطبی برای خوردن یک نهنگ+تصاویر
  • خطر آسیب‌های اجتماعی بیخ گوش آموزش و پرورش!
  • واکنش کانادا به آزار جنسی در سینما
  • حمایت های لازم نرسد، قطارهای حومه ای متوقف می‌شوند
  • درخواست کودکان ایرانی قربانی اقدامات تروریستی از دبیرکل سازمان ملل
  • ارتش تا زمانی که نیاز باشد در کنار زلزله‌زدگان حضور دارد
  • آغاز پخت نان جیرجیرک در فنلاند
  • شرایط برای بازگشت ایمن آوارگان روهینگیا به میانمار فراهم نیست
  • پرورش روحیه تحقیق و پژوهش عامل مهم در ارتقای کیفیت آموزش است
  • کشف ۲۲۰ کیلوگرم هروئین در زیر ماسه
  • ماجرای کمک ۱۰ میلیاردی فرح پهلوی به زلزله‌زدگان کرمانشاه چه بود؟
  • استفاده طولانی مدت از وسائل الکترونیک عامل چاقی کودکان
  • ضرغامی : علنی بودن دادگاه‌ها به نفع قوه قضائیه است
  • زلزله کرمانشاه قیمت‌ مسکن مهر را فرو ریخت
  • متهم ۵۰۰میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان به کدام کشور فرار کرده است؟
  • با کودکان پرخاشگر چگونه رفتار کنیم؟
  • خروج قطار از ریل در هند سه کشته برجای گذاشت
  • روایت تکان دهنده از اتاق بازجویی شاهزادگان سعودی در بند: ولیعهد جنجالی چند سوال نرم و ساده می‌پرسد؛ سپس شکنجه‌گران آمریکایی با کتک و سیلی به سراغ‌شان می‌روند
  • ما دولتی نیستیم صدای رسای مردم هستیم/کمک‌های مردمی به زلزله زدگان به ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد