استاندارد ملي ايمني در سيستم‌هاي حمل و نقل ريلي درون شهري کشور

    کد خبر :79117

 

بخش ششم «استاندارد ملي ايمني در سيستم‌هاي حمل و نقل ريلي درون شهري کشور» با عنوان الزامات مهندسي عوامل انساني در طراحي مراکز کنترل، در حاشيه هشتمين جلسه کميسيون تدوين استاندارد با حضور مديرعامل شرکت بهره‌برداري مترو تهران و حومه رونمايي شد.
به گزارش  آريا، دکتر محمد احمدي بافنده نبود استاندارد را يکي از آسيب‌هاي جدي صنعت مترو عنوان کرد و افزود: عمل به اين استاندارد مي‌تواند باعث يکپارچه شدن سيستم ريلي درون شهري کشور و ارتقاء سطح ايمني در آن شود.
وي افزود: لازم نيست تمامي متروهاي کشور يک شکل باشند اما مي‌توان بهيک توافق در ايجاد استاندارد رسيد تا از اين طريق توليدکننده داخلي هم ترغيب شود در اين صنعت ورود پيدا کند.
مدير عامل شرکت بهره برداري مترو تهران تصريح کرد: صنعت مترو ظرفيت خوبي براي بومي سازي دارد و با يکپارچه سازي قطعات مورد نيازاين ناوگان در کشور مي‌توانيم گام مهمي در جهت کمک به توليدات داخلي و تحقق اقتصاد مقاومتي برداريم.
در ادامه مهندس علي عبدالله پور قائم مقام مديرعامل شرکت بهره برداريمترو تهران و حومه، نداشتن يک استاندارد جامع در صنعت مترو را يکي از دغدغه‌هاي اصلي اين صنعت عنوان کرد و گفت: بعد از گذشت 20 سال ازبهره برداري مترو کمبود استاندارهاي مشخص احساس مي‌شد اما با تلاش افراد متخصص با سرعت خوبي توانستيم قدم بزرگي در تدوين استاندارد ملي ايمني در سيستم‌هاي حمل ونقل ريلي درون شهري کشور برداريم.
قائم مقام مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران و حومه با بيان اينکه تدوين استاندارد ملي سيستم‌هاي حمل و نقل ريلي درون شهري با همکاري نمايندگان قطار شهري کل کشور و با محوريت مديريت کيفيت و ايمني شرکت بهره برداري مترو تهران انجام شده است خاطر نشان کرد: تهران به عنوان محوريت تهران مطرح است نه مرجعيت چرا که در حال حاضر افراد صاحب نظر خوبي داريم و مي‌توانيم مبدع استانداردهاي بيشتر باشيم.
مهندس نظري مدير مهندسي کيفيت و ايمني شركت بهره برداري مترو تهران نيز با اشاره به اينکه استاندارد ملي ايمني در 7 بخش در حال تدوين شدن است گفت: تاکنون حدود 3850 نفر ساعت روي اين استاندارد فعاليت شده است و بخش سوم آن با عنوان الزامات تجهيزات ايمني، امدادرساني، سامانه‌ها و تجهيزات پيشگيري و مقابله با حريق و دود، سال گذشته و قسمت ششم استاندارد مذکور نيز با عنوان الزامات مهندسي عوامل انساني در طراحي مراکز کنترل، امروز رونمايي شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید