عرضه صنايع دستي از سراسر کشور در بازارچه اودلاجان

    کد خبر :79099

-رئيس هيئت امناي بازارچه دائمي اودلاجان گفت: هم اکنون 15 مغازه صنايع دستي کشورمان همچون ميناکاري، خاتم، فرش، ترمه، سفال، ورقه‌هاي طلا، قلم کاري و … در اين بازارچه دائر است.
به گزارش  آريا ، ابوالقاسم حيدري افزود: اودلاجان قدمتي 300 ساله دارد که شبيه دوران قديم بازسازي شده است.
وي با بيان اينکه در اين بازارچه هفت مغازه تخصصي در زمينه هايي همچون ميناکاري، خاتم و فرش دائر هستند گفت: هشت مغازه ديگر نيز عمومي هستند؛ حالت گالري دارند و به عرضه گليم، ظروف سفالي، لباس سنتي و انواع صنايع دستي از سراسر کشور پرداخته‌اند.
حيدري با اشاره به اينکه يکي از محصولات تخصصي که در اين بازارچه عرضه مي‌شود مليله است افزود: براي خلق ظروف مليله، مس را به تارهاي نازک تبديل مي‌کنند و آن‌ها را به شکل ظروف، کنسول، جا قرآني و … تبديل و سطح آن‌ها را به رزين نگهدارنده آغشته مي‌کنند؛ اين صنعت در زنجان و اصفهان رواج دارد.
حيدري با تاکيد بر اينکه آثاري که از اين هنر کشف شده است قدمتش به دوران هخامنشي بر مي‌گردد افزود: در آن زمان اين هنر با نقره کار مي‌شد و هم اکنون به دليل گران بودن نقره از مس استفاده مي‌شود.
وي گفت: قرار است در يک ماه آينده دو مغازه قلم کاري روي نقره و تراش روي سنگ مثل انگشتر نيز در اين بازارچه دائر شود.
حيدري در پايان افزود: شربت خانه‌اي نيز در قالب کافه در اين بازارچه راه اندازي مي‌شود که از ميهمانان با شربت و دمنوش‌هاي سنتي در ظروف سنتي پذيرايي خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید