شعبده‌بازی صندوق اعتباری هنر برای ثبت‌نام «بیمه تکمیلی خبرنگاران»

    کد خبر :79080

شاهد شعبده‌بازی صندوق هنر در نحوه ثبت‌نام خبرنگاران بودیم به گونه‌ای که پس از ارائه لیست اسامی خبرنگاران از سوی معاونت مطبوعاتی به صندوق، عملاً باز هم برای مدت سه هفته در فرصت تعیین شده ثبت‌نام، امکان ثبت‌نام خبرنگاران از سوی صندوق هنر فراهم نشد.

به گزارش  پویا؛ در حالیکه هفته گذشته مهلت ثبت‌نام در طرحهای بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر برای «نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران» به پایان رسید اما همچون سنوات پیش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، اقدام دیرهنگامی در ارائه لیست اسامی خبرنگاران مشمول استفاده از این طرحها به صندوق مذکور داشت لذا تعداد زیادی خبرنگاران عملاً از ثبت‌نام در طرحهای بیمه تکمیلی این صندوق بازماندند.

به دنبال پیگیریهای خبرنگار تسنیم از مسئولان صندوق اعتباری هنر و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، قرار شد پس از پایان مهلت ثبت‌نام برای سایر اقشار(15 مرداد)، مهلتی برای خبرنگاران در نظر گرفته شود تا بتوانند به واسطه تأخیر پیش آمده، در طرحها بیمه تکمیلی این صندوق ثبت‌نام کنند.

در نهایت در حالی چهارشنبه هفته گذشته (18 مرداد) سایت صندوق اعتباری هنر برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی خبرنگاران باز شد که در نهایت تعجب، امکان ثبت‌نام در سایت صندوق هنر در انتهای همان روز چهارشنبه برابر با 18 مرداد از دسترس خبرنگاران و کاربران سایت خارج شد!

طی تماسی که با مسئولان بخش بیمه تکمیلی این صندوق داشتیم، متوجه شدیم که صندوق هنر تنها فرصت یک روزه را برای خبرنگاران تعیین کرده بودند که در همان چهارشنبه هفته گذشته آغاز و پایان یافته است! یعنی در کنار فرصت حدود یک ماهه سایر اقشار مانند هنرمندان، نویسندگان و … برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی صندوق هنر، صرفا فرصتی یک‌روزه برای ثبت‌نام خبرنگاران در نظر گرفته شده است! و همین امر منجر به باز ماندن اکثر خبرنگاران متقاضی بیمه تکمیلی از ثبت‌نام در طرح‌های صندوق هنر شده است.

متاسفانه هر ساله شاهد اوج بی‌نظمی و عدم‌ اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی و صندوق هنر در هنگام ثبت‌نام بیمه تکمیلی ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه بوده‌ایم به‌گونه‌ای که در جریان ثبت‌نام اخیر، در کنار تاخیر بیش از دو هفته‌ای معاونت مطبوعاتی در ارائه لیست مورد تایید معاونت مطبوعاتی به صندوق برای فراهم شدن امکان ثبت‌نام خبرنگاران، شاهد شعبده‌بازی صندوق هنر در نحوه ثبت‌نام خبرنگاران نیز بودیم به گونه‌ای که پس از ارائه لیست اسامی خبرنگاران از سوی معاونت مطبوعاتی به صندوق، عملاً باز هم برای مدت سه هفته در فرصت تعیین شده ثبت‌نام، امکان ثبت‌نام خبرنگاران از سوی صندوق هنر فراهم نشد و در نهایت تنها فرصت یک روزه (18 مرداد) برای ثبت نام حجم انبوه خبرنگاران متقاضی بیمه تکمیلی در نظر گرفته شد!

خبرگزاری تسنیم آماده انعکاس پاسخ مسئولان صندوق هنر و معاونت مطبوعاتی در این خصوص و چرایی فراهم نشدن امکان ثبت‌نام برای بخش قابل توجهی از خبرنگاران کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید