از منزل علامه جعفری تا خانه نادر ابراهیمی و لوریس چکناواریان؛

نصب ۵ کاشی ماندگار

    کد خبر :79055

در ادامه طرح ملی نصب کاشی ماندگار در کشور، امروز یکشنبه ۲۲ مرداد، ۵ کاشی ماندگار بر سردر منزل پنج شخصیت شخصیت دینی، هنری و فرهنگی در تهران نصب می‌شود.

پوریا سوری در گفت‌وگو با  تسنیم، درباره نصب این 5 کاشی ماندگار که مربوط به 5 شخصیت دینی، هنری و فرهنگی است، به تسنیم عنوان کرد: نفر نخستی که کاشی ماندگار بر سردر منزل او نصب می‌شود مربوط به خانه نادر ابراهیمی – نویسنده، کارگردان و مدرس هنر است.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: همچنین کاشی ماندگار دوم بر سردر منزل مسعود عربشاهی – نقاش و مجسمه ساز نصب می‌شود.

سوری بیان داشت: سومین کاشی ماندگار بر سردر منزل لوریس هایکازی چکناواریان – آهنگساز و رهبر ارکستر نصب خواهد شد.

وی در ادامه نصب چهارمین کاشی ماندگار که بر سردر منزل محمد تقی جعفری (علامه جعفری) مترجم، مفسر نهج‌البلاغه، فیلسوف، مولوی شناس، جامعه‌شناس و روانشناس نصب می‌شود، تصریح کرد: پنجمین کاشی ماندگار نیز بر سردر منزل حسن ارژنگ – نقاش و مجمسه‌ساز نصب می‌شود.

سوری بیان کرد: لیست جدید نصب “کاشی ماندگار” بالغ بر 50 شخصیت است و امیدواریم دیگر استانها نیز برای شناسایی شخصیت‌های هنری، علمی، فرهنگی و دینی استان خود همکاری لازم را در زمینه جمع آوری اطلاعات و صحبت با این شخصیت‌ها و گرفتن رضایت از خانواده‌های آنان برای نصب این کاشی انجام دهند.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره بازخوردهای این طرح ملی و فرهنگی عنوان کرد: جامعه فرهنگی از طرح “کاشی ماندگار” استقبال کردند، زیرا این طرح با هدف هویت بخشی به محله‌ها و آشنا کردن فرزندانمان با هویت فرهنگی مفاخر هر شهر و دیاری انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید