توسط صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفت؛

اختصاص ۲۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات به شرکتهای دانش‌بنیان حوزه بهداشت

    کد خبر :79032

شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین حوزه دریافت‌کننده تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به مبلغ ۲۱۷۸ میلیارد تومان در دولت یازدهم بودند.

به گزارش  پویا؛ شرکتهای حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با ارائه بیش از 734 طرح، 2 هزار و 178 میلیارد تومان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی را به خود اختصاص داده‌اند.

موفقیت شرکتهای دانش‌بنیان حوزه بهداشت و درمان در ارائه تولیدات مختلف با ارزش افزوده قابل توجهی مواجه است چنانکه شرکتهای یاد شده در عرصه صادرات به کشورهای مختلف و حتی کشورهای پیشرفته موفق شده‌اند با استانداردهای بین‌المللی هماهنگ شده و در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به پیشرفتهای قابل توجهی دست یابند.

فعالیت در حوزه فناوریهای زیستی با بیش از 484 طرح در حوزه تجهیزات پیشرفته، در حوزه ساخت، تولید و آزمایشگاه با بیش از 332 طرح، داروهای پیشرفته با 192 طرح، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی با 58 طرح بخشهایی از طرحهای مرتبط با حوزه پزشکی را به خود اختصاص داده‌اند.

انواع تسهیلات ارائه شده به حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل قرض‌الحسنه، تسهیلات کوتاه مدت، طرحهایی در مرحله توسعه فناوری، طرحهای قبل از تولید صنعتی، کمک، مشارکت، سرمایه در گردش و تسهیلات است.

از مجموع شرکتهای دانش‌بنیان ارائه کننده طرح در حوزه یاد شده 9 درصد دانش‌بنیان صنعتی، 23 درصد دانش‌بنیان تولیدی و 68 درصد دانش‌بنیان نوپا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید