اظهارات مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان درباره آتش‌سوزی شاهو

    کد خبر :79021

عبدالوحید ریاضی‌فر گفت: مناطقی که طی روزهای گذشته دچار آتش‌سوزی شد جزو مناطق آزاد بود اما نیروهای محیط زیست برای اطفای آن همکاری قابل توجهی به نمایش گذاشتند.

به گزارش تسنیم، عبدالوحید ریاضی‌فر، مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان درباره آتش‌سوزی گسترده در مناطق جنگلی کوه شاهو از توابع شهرستان کامیاران استان کردستان که با همکاری گسترده مردم منطقه با مسئولان اطفا شد به تسنیم گفت: روز سه شنبه هفدهم مرداد در پی گزارش‌های واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر آتش‌سوزی در منطقه هوار شیخ عزیز در ارتفاعات شاهو، نیروهای اداره محیط زیست شهرستان کامیاران عازم منطقه شدند و عملیان اطفای حریق را آغاز کردند تا ساعت 2 بامداد روز بعد به طول انجامید.

وی ضمن قدردانی از همکاری گروه‌های محلی برای اطفای حریق یادآور شد: منطقه هوار شیخ عزیز در مناطق آزاد شاهو قرار دارد که طبق گزارش مسئولان منابع طبیعی حدود شصت هکتار از آن طعمه حریق شد. همچنین منطقه‌ای دیگر در نزدیکی کوه پچه‌رش دچار آتش‌سوزی شده بود که با همکاری محیطبانان، مردم محلی و پیمانکاران منابع طبیعی اطفا شد.

ریاضی‌فر با بیان اینکه طی سالهای گذشته منطقه حفاظت شده شاهو و کوهسالان هرگز در حوزه شهرستان کامیاران دچار آتش‌سوزی نشده تاکید کرد: مناطقی که طی روزهای گذشته دچار آتش‌سوزی شد جزو مناطق آزاد بود اما نیروهای محیط زیست برای اطفای آن همکاری قابل توجهی به نمایش گذاشتند. در جلسه شورای اداری فرماندار محترم از اقدام سریع ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و هلال احمر تقدیر شد و همچنین شورای پالنگان از همکاری محیط زیست در اطفای حریق مناطق آزاد شاهو قدردانی کردند.

به گزارش تسنیم، طی آتش‌سوزی گسترده در مناطق جنگلی کوه شاهو از توابع شهرستان کامیاران استان کردستان که کارشناسان محیط زیست خسارت آن را بیش از 400 هکتار برآورد می‌کنند، بسیاری از گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی از بین رفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید