فاطمه حسینی: از حضور زنان و جوانان در مدیریت شهر تهران به طور موثر استفاده شود

    کد خبر :78996

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انتخاب وزرا وظیفه رییس‌جمهور بود با معرفی آنان به مجلس مسئولیت رای اعتماد به وزرای پیشنهادی بر عهده ما نمایندگان است تا از رای ۴۱ میلیون نفری مردم پاس داشته شود.

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه حسینی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی شهادت محسن حججی را به ملت ایران و مقام معظم رهبری و خانواده ایشان تبریک و تسلیت گفت.

نماینده مردم تهران در مجلس تغییر مدیریت شهر تهران را نوید بخش آینده‌ای روشن برای تهران دانست و افزود: تهران بیش از هر چیز در مدیریت شهری نیازمند توان سیاستگذاری و برنامه‌ریزی علمی با تاکید بر محور انسانی، رویکرد درست فرهنگی و اجتماعی و سلامت و پاک‌دستی در اجرا دارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تبریک به شهردار منتخب و آرزوی موفقیت برای کلان‌شهر تهران تا دستیابی به شاخص‌های رفاهی، اجتماعی و فرهنگی در نظام اسلامی از شهردار منتخب خواست تا از حضور زنان متخصص و فرهیخته و جوانان شایسته در مدیریت شهر تهران به طور موثر بهره‌مند شود.

وی تاکید کرد: مدیریت شهر با حضور حداقلی زنان پذیرفتنی نیست.

حسینی در ادامه گفت: به دولت دوازدهم یادآور می‌شوم باید با تمام توان عهده‌دار برآورد مطالباتی باشد که از سوی مردم و در مشارکتی ۴۱ میلیونی ملت ایران در انتخابات و با رای اکثریت چشم‌گیر ۲۴ میلیون نفر از واجدین شرایط به دکتر روحانی انعکس یافت، باشد. ملت شریف ایران در این انتخابات که مهر تاییدی قاطع‌تر از همیشه بر مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گذاشت به زبان رای گفتند که خواستار بهبود و اصلاحات مدبرانه در رویکردها و روندهای اداره کردن و پیشبرد امور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: یادآور می‌کنم که علی‌رغم همه تخریب‌ها و تهمت‌ها علیه دولت مستقر، مردم فهیم ما بیش از ۶ میلیون رای بیشتر از دور اول ریاست جمهوری دکتر روحانی به دولت تدبیر و امید، آری گفتند تا راهی که با اعتدال، اصلاح، تدبیر و امید آغاز شده بود با سرعت و شتاب بیشتر ادامه یابد و با هم‌افزایی مجلس و دولت و زیر پرچم ولایت فقیه در راه اعتلای ایران اسلامی به پیش رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پس از پخش کلیپی در جلسه علنی امروز درخصوص سخنان رییس جمهور درباره حساب‌کشی از بخش‌های مختلف و رفتار آنان با مردم، گفت: بار مسئولیتی سنگین بر دوش دولت اینده است. انتظارات جامعه سهم‌خواهری نیست بلکه حق‌طلبی و عدالت طلبی است و راه نباید بر احقاق این حقوق بسته شود. زنان و جوانان انتظار دارد آنان را بیش از گذشته ببیند و در امور مشارکت دهد.

وی با اشاره به مراسم تحلیف گفت: حضور پررنگ دولت‌مردان و سیاسیون بین‌المللی در مراسم تحلیف نشان داد دیپلماسی ایران مقبولتر از آن است که غرض‌ورزان می‌پندارند. از دولت می‌خواهم با سرلوحه قرار دادن ده‌گانه برای رفع کاستی‌های اقتصادی و اجتماعی بیش از پیش در پیش گرفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید