وزیر ارشاد:

به صرف خبر آسیب‌های اجتماعی بسنده نکنیم

    کد خبر :78993

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است:‌ آسیب‌های اجتماعی را نه از منظر صرف خبری، بلکه از نظر روانشناسی و اجتماعی نیز باید پیگیری کرد.

سید رضا صالحی امیری ضمن بازدید از ایسنا با اشاره به انتشار اخبار آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌های رسمی با بیان آنکه مقام معظم رهبری پنج اولویت را برای رفع آسیب‌های اجتماعی مطرح کردند که اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و … از جمله آنهاست، گفت: آسیب‌های اجتماعی فراتر از خانواده است. معتقدم آسیب‌های اجتماعی را نه از منظر صرف خبری بلکه از نظر روانشناسی و اجتماعی نیز باید پیگیری کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سرمایه‌های اجتماعی نیز گفت: سنجش‌های ایسپا نشان می‌دهد که وضعیت سرمایه اجتماعی در کشور خوب نیست. معتقدم رسانه‌ها باید برای ارتقای سرمایه‌های اجتماعی تلاش کنند و امنیت روانی جامعه را افزایش دهند. ممکن است در سال ۱۰ کودک‌ربایی صورت گیرد اما با انتشار خبرهایی در این مورد امنیت روانی ۲۵ میلیون خانواده به مخاطره خواهد افتاد. به این ترتیب تامین امنیت روانی جامعه گام مهمی است که باید رسانه به آن اهتمام ورزد.

صالحی امیری ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی، امنیت روانی و سرمایه‌های اجتماعی و همچنین ارتقای اخلاق اجتماعی از جمله مسائلی است که رسانه‌ها باید به صورت توأمان به آنها بپردازند و در جریان خبر علاوه بر مخابره آسیب‌ها و سایر اخبار، القای مثبت به جامعه نیز داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه‌های مجازی هیچگاه جایگزین فعالیت خبرنگاران و رسانه‌های رسمی نمی‌شود، گفت: بنده به عنوان وزیر وقتی خبر ایسنا را می‌خوانم مطمئن می‌شوم که موضوع صحت داشته و بر اساس آن اعمال مدیریت می‌کنم. این در حالی است که به شبکه‌های مجازی هیچ اعتنایی ندارم. ایسنا یک جریان خبری است و جریان سازی خبری می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی حضور در کابینه دوازدهم ضمن تاکید بر اینکه برای کمک به رییس‌جمهور در کنارش خواهم بود، گفت: برای کمک به رییس‌جمهور در کنارش خواهم بود. هر تصمیمی در ارتباط با اعضای کابینه را شخص رییس‌جمهور خواهند گرفت و هیچ متغیر دیگری در این تصمیم‌گیری دخالت ندارد. من در هر کجا که باشم در کنار رییس‌جمهور خواهم بود. هر تصمیمی در ارتباط با اعضای کابینه را شخص رییس‌جمهور خواهند گرفت و هیچ متغیر دیگری در این تصمیم‌گیری دخالت ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید