مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست خبرداد

کاهش ۱۱ میلیون هکتاری سطح جنگلی کشور

    کد خبر :78964

مشاور و مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۲۵ میلیون هکتار سطح جنگل های کشور در گذشته بود که متاسفانه اکنون به ۱۴ میلیون هکتار کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا داریوش کریمی امروز در هشتاد و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه چهار (شهرستان بافت-خبر) اظهار کرد: طرحی که در «خبر» در حال اجراست، حفاظت محیطی و بهره‌برداری تفرجگاهی است.

وی افزود: علیرغم اینکه ایران دارای مناطق طبیعی بی‌نظیر و کم‌نظیر است اما متاسفانه در ۵۰ سال گذشته در بهره برداری از مناطق طبیعی اقدامی صورت نگرفته است.

مشاور و مدیر کل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این مطلب که با اجرای طرح‌هایی مشابه طرح «خبر» سرمایه‌های طبیعی کشور محفوظ می‌ماند،گفت: سرمایه‌گذاران با بهره‌برداری پایدار از طبیعت ضمن حفظ طبیعت راغب می‌شوند که به این عرصه ورود پیدا کنند.

وی در پایان اظهارکرد: ۲۵ میلیون هکتار سطح جنگل های کشور در گذشته بوده است که متاسفانه اکنون به ۱۴ میلیون هکتار کاهش یافته است. با اجرای چنین طرح‌هایی از کاهش بیش ازپیش جنگل‌ها جلوگیری می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید