تازه ترین خبرها از برنامه‌های دو ارکستر

    کد خبر :78941

رهبر ارکسترهای «فرهنگ و هنر» و «آکادمیک پایتخت» جزئیاتی را از فعالیت های این دو مجموعه موسیقایی در ماه های آینده تشریح کرد.

شهرام توکلی رهبر ارکستر های «فرهنگ و هنر» و «آکادمیک پایتخت» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین فعالیت های این دو گروه بیان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که برای ارکستر فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده از روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه به مدت چهار شب در باغ موزه دفاع مقدس مجموعه کنسرت هایی را برگزار می کنیم. در این کنسرت ضمن اجرای چند قطعه موسیقایی قطعاتی از سوئیت سمفونی حماسه به آهنگسازی مجید انتظامی اجرا می شود که با توجه به حال و هوای برنامه تصور می کنم یکی از برنامه ها و کنسرت های متفاوت ارکستر فرهنگ و هنر خواهد بود.

وی ادامه داد: این کنسرت ها از جمله برنامه های سفارشی ارکستر «فرهنگ و هنر» است که تلاش خواهیم کرد فضایی را برای مخاطبان فراهم کنیم که آنها شاهد اجرای یک برنامه با کیفیت باشند. زیرا به هیچ عنوان دوست نداریم عنوان سفارشی بودن لطمه ای به آنچه قرار است اجرا شود، وارد کند. این در حالی است که اعضای ارکستر به عنوان یک مجموعه دانشگاهی تمام تلاش خود را می کنند تا کنسرت های با کیفیتی را به مخاطبان ارایه دهند. البته در این ارکستر علاوه بر من به عنوان رهبر ارکستر علی اکبر قربانی هم در قالب رهبر ارکستر حضور خواهد داشت.

رهبر ارکستر آکادمیک پایتخت درباره فعالیت های پیش روی این ارکستر هم توضیح داد: طبق فراخوانی که از قبل منتشر شده بود روز پنجم شهریورماه آزمون حضور متقاضیان برگزار می شود و پس از اعلام پذیرفته شدگان ارکستر در قالب ارکستری از سازهای بادی و برنجی کار خود را آغاز کرده و بعد از حضور در فرآیند آموزشی ارکستر در یک دوره شش ماهه آماده برگزاری کنسرت می شوند. به هر حال فضای کاری ما در این ارکستر یک فرآیند کاملا آموزشی است که تردید ندارم در آینده ای نزدیک حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

توکلی درباره نحوه فعالیت های ارکستر آکادمیک پایتخت عنوان کرد: ارکستر آکادمیک پایتخت با الگو برداری از مدل آموزش «ال سیستما» زیر نظر آکادمی موسیقی «پنج خط» تشکیل شده است. این ارکستر جنبه آموزشی داشته و هدف از تشکیل آن ایجاد فرصت و امکانی برای نوآموزان موسیقی بوده تا بتوانند ضمن کسب تجربه گروه نوازی از توانایی ها و قابلیت هایی که نوازندگی در ارکستر به آنها می دهد، بهره مند شوند.

وی در پایان یادآور شد: «ال سیستما» نیز الگوی آموزشی موسیقی است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ توسط Jose Antonio Abreu در کشور ونزوئلا بنیانگذاری شد. این سیستم آموزشی نشان می دهد که چگونه موسیقی با برنامه ریزی صحیح می تواند هم موزیسین های بزرگی به وجود بیاورد و هم به طرز چشمگیری مسیر زندگی صدها هزار نفر از نیازمند ترین بچه های یک ملت را تغییر دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید