/انتظارات فعالان حقوق زنان از ابتکار/

اشرف بروجردی : ابتکار «منشور حقوق زنان» را تدوین کند

    کد خبر :78776

یک فعال حقوق زنان از “معصومه ابتکار” خواست تا با ورودش به معاونت زنان، تدوین «منشور حقوق زنان» را در دستور کار خود قرار دهد.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از جابجایی ابتکار و مولاوردی از حوزه ‌های تخصصی‌شان در عین حال گفت: مدیریت حوزه زنان را می‌توان به تمام زنانی که در مسائل مدیریتی توانایی ایفای نقش داشته و موفق هستند، سپرد لذا ابتکار با سابقه‌ای که در این زمینه دارد، می‌تواند موثر عمل کند، ضمن آنکه معصومه ابتکار ، غیرمرتبط با حوزه زنان نیست.

وی در ادامه در حالیکه عملکرد مولاوردی در حوزه زنان را چشمگیر دانست، حذف مولاوردی از حوزه زنان را برنامه‌ای تحمیلی و ناشی از فشار گروه‌های تندرو به روحانی خواند و تصریح کرد: مولاوردی زنی است که بسیار شجاعانه پای تصمیمات خود ایستاد، مقاومت کرد و این عملکرد در مقابل کسانی بود که حوزه زنان را تک بعدی می‌بینند. همچنین وی توانست آن ذهنیت مردسالارانه را نسبت به زنان در دوران مدیریتی خود اصلاح کند.

بروجردی همچنین گفت: از طرفی دیگر روحانی با انتصاب مولاوردی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی نشان داد مولاوردی در حوزه حقوق بسیار توانمند است و نمی‌توان این را نادیده گرفت.

وی که تاکید دارد جابجایی مولاوردی با ابتکار آسیبی به حوزه زنان نمی‌رساند افزود: ابتکار از گذشته سابقه فعالیت در حوزه زنان را دارد و البته به حوزه مولاوردی نیز آسیب نخواهد رسید، بلکه با پشتکاری که از وی سراغ دارم، معتقدم ورودش به عرصه حقوقی و حقوق شهروندی برای جامعه موثر خواهد بود.

این فعال در خصوص جدی‌ترین مطالبات زنان از دولت دوازدهم گفت: ابتکار قبل از هر چیز باید مانند منشور حقوق شهروندی، «منشور حقوق زنان» را در کشور تدوین کند و برای تصویب آن را به دولت ارسال کند تا زمینه عملیاتی و اجرایی شدن آن در کشور فراهم شود. حتی در صورت نیاز می‌توان آن را به صورت لایحه به مجلس ارسال کرد، هر چند تصویب آن در دولت نیز موثر بوده و کفایت خواهد کرد تا بتوان به عنوان یک سرفصل و برنامه برای همه وزراء و دست اندکاران اجرایی کشور در دستور کار قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید