برنامه‌های امور مساجد برای ارتقای سطح علمی ائمه جماعات

    کد خبر :78733

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد از برنامه‌های آموزشی و فرهنگی آن مرکز برای ارتقای سطح علمی ائمه جماعات خبر داد.

حجت‌الاسلام صداقت، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی سازمان رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا در پاسخ به این سؤال که آیا برای ارتقای ائمه جماعات مطابق با نیازهای روز برنامه‌ای از سوی سازمان رسیدگی به امور مساجد طرح‌ریزی شده است یا خیر، گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد مدیریت آموزش را به دو دلیل در یک سال و نیم گذشته تبدیل به معاونت آموزش و جذب کرد: اول اینکه ائمه جماعاتی که برای مساجد جذب می‌شوند، باید کسانی باشند که از شرایط اولیه امام جماعتی برخودار بوده باشند و دوم اینکه مباحث آموزشی اهمیت ویژه‌ای در مرکز پیدا کند. اکنون الحمدلله کلاس‌های آموزشی متعددیدر طول یک سال گذشته برای ائمه جماعات برگزار شده است. دوره‌های مربوط به فضای مجازی، نیازهای مدیریتِ مسجد مثل نیازهای فرهنگی و اجتماعی، آرایه‌های مسجد و … از جمله این دوره‌هاست.

وی با اشاره به اینکه ائمه جماعاتی که جذب می‌شوند، حتماً باید در دوره‌هایی که برای آنها تعریف شده است، شرکت کنند، افزود: برای تمدید حکم ائمه جماعات و نیز برای آموزش هیئت امنا و خدام مساجد دوره‌های آموزش پودمانی طراحی کردیم. همچنین نشریات آموزشی ما به صورت مرتب در اختیار همین بزرگواران قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام صداقت با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در بخش آموزش رقم خورده است، گفت: به عنوان نمونه طرح «تعالی» از طرح‌هایی است که ویژه خانواده‌ ائمه جماعات، هیئت امنا و خدام مساجد است. همچنین طرح «فیضیه» ویژه مباحث علمی و تخصصی ائمه جماعات است که برای تکمیل دروس حوزوی طراحی شده است. طرح «هادیان» از دیگر برنامه‌های ائمه جماعات برای ارتقای کارکرد ایشان در مسجد طراحی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید