به دنبال ایجاد پُلی میان طراحان مد و فعالان صنعت پوشاک هستیم

۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۲  /   /  کد خبر: 78722
به دنبال ایجاد پُلی میان طراحان مد و فعالان صنعت پوشاک هستیم

«دومین رویداد کارآفرینی مدوتک» در پی ایجاد تعامل میان طراحان و ایده‌پردازان عرصه مُد با تولیدکنندگان پوشاک است برای تجاری‌سازی ایده‌ها و برزو رسانی صنعت پوشاک با تکنولوژی‌های روز است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری «دومین رویداد کارآفرینی مدوتک» با حضور اعضای تیم برگزارکننده رویداد دایر شد.

در این نشست مهدی معصومی مدیرعامل «موسسه ایده‌پردازان خلاق آرتام» و صاحب‌امتیاز خبرگزاری مد و پوشاک گفت: ایده کار از آنجا شکل گرفت که ما احساس کردیم پس از ورود موج تکنولوژی به ایران، بخش صنعت مد و لباس از این جهش غافل مانده بود و به همان شکل سنتی پیش می‌رفت که باعث می‌شد بخش عمده‌ای از بازار پوشاک کشور به تولیدکنندگان خارجی واگذار شود. هدف ما این بود که تکنولوژی را در صنایع پوشاک و مد ایران وارد کنیم و از ایده‌های افراد خلاق و ایده‌پرداز در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: ما این استارتاپ را از پنج سال پیش شروع کردیم و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس، اقدام به شناسایی ایده‌ها و خلاقیت‌های کارآمد در زمینه مد و لباس و هدایت آنها به سوی کسب و کارهای خلاق پرداختیم.

معصومی ادامه داد: سال گذشته اولین رویداد کارآفرینی مدوتک با حضور گرافیست‌ها و طراحان مد و لباس در پالادیوم تهران برگزار شد و طی آن ایده‌های خلاقانه مطرح و به داوری گذاشته شد و در نهایت مدل های او.لیه محصول تهیه شد.
وی تصریح کرد: بخش عمده تولید پوشاک در جهان از طریق همین استارتاپ‌ها صورت می‌گیرد و اگر این حرکت در ایران هکم راه‌اندازی شود؛ قطعاً تولیدکنندگان ایرانی صاحب بخش قابل توجه بازار پوشاک ایران خواهند شد. هدف ما این است که ایده‌های خلاق را در مسیر تولید قرار دهیم و در واقع این رویداد تبدیل به پلی بین ایده‌پردازان و فعالان صنعتی می‌شود.

معصومی بیان کرد: ما می خواهیم ایده‌پردازان با چالش‌ها و مشکلات عرصه مد و لباس آشنا شوند و بدانند که ایده‌هایشان کدام معضلات را پوشش می‌دهند و سخنرانان و مربیان دعوت‌شده در این رویداد، در همین راستا فعالیت خواهند کرد. تمامی سخنرانان و مربیان ما از فعالان موفق عرصه مد و پوشاک هستند که سابقه تجارت چشم‌گیری را در این زمینه داشته‌اند.

وی با بیان این که پیش از آغاز رویداد به برگزاری کارگاه‌های سه روزه می‌پردازیم گفت: این کارگاه‌ها برای کسانی که در زمینه استارتاپ آشنایی کافی ندارند برگزار می‌شود و طی آن به ایده‌پردازان آموزش می‌دهیم که چگونه می توانند کمبودها و مشکلات صنعت مد را با ایده‌هایشان برطرف کنند و چگونه فعالیت کنند تا صنعت مد خریدار ایده‌های آنها شود.

این فعال عرصه مد و پوشاک تاکید کرد: صنعت مد در ایران پیشینه‌ای بسیار قدیمی دارد و صنعت نساجی از قدیمی‌ترین صنایع موجود در ایران است. دورنمای ما این است که در سال های آینده برگزاری این رویداد را با قدرت ادامه دهیم و بتوانیم آن را به شهرستان‌ها هم تعمیم دهیم. زیرا تعداد بالای شرکت‌کنندگان شهرستانی در رویداد مدوتک مؤید این نکته است که بسیاری از طراحان خلاق کشور ساکن شهرستان‌ها هستند.

معصومی اذعان کرد: این جنبش سال‌ها پیش در کشورهای صنعتی جهان شکل گرفته بود و ما به همین خاطر در این رویداد از شرکت‌های خارجی پیشرو در این زمینه دعوت کردیم تا بتوانیم از تجربه‌های آنها استفاده کنیم.

در ادامه مهیار ویلیانی مدیر اجرایی خبرگزاری مد و پوشاک و عضو تیم برگزاری رویداد مدوتک گفت: سال گذشته اولین رویداد کارآفرینی مدوتک برگزار شد که با توجه بازتاب خبری چشمگیری که در سطح ایران و جهان داشت؛ تصمیم به برگزاری دور دوم این رویداد گرفتیم.

وی ادامه داد: در این دوره ۱۶۰ نفر از ایده‌پردازان جوان و خلاق شرکت دارند که پس از داوری، نفرات برتر معرفی خواهند شد.

ویلیانی بیان کرد: تا کنون یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد سال گذشته مدوتک از محصول خود رونمایی کرده؛ دو تیم تا آخر شهریور محصول خود را رونمایی خواهند کرد و در حال حاضر چند تیم نیز مشغول فعالیت هستند.
در این نشست امیررضا محمدی از اعضای تیم برگزاری رویداد مدوتک نیز گفت: باید بدانیم که استارتاپ، وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل نیست. استارتاپ فرایندی است که تعیین می‌کند یک محصول چقدر در بازار مشتری دارد و از آن استقبال خواهد شد. در «استارتاپ ویکند» یک ایده طی مدت ۵۴ ساعت تبدیل به محصول نهایی خواهد شد.

وی افزود: در برگزاری این رویداد کسب مقام و رتبه مورد نظر ما نیست؛ بلکه تجاری‌سازی ایده‌ها برای ما حائز اهمیت است.

در ادامه این نشست دانا ماشاالله‌پور فعال عرصه مد و از اعضای تیم برگزاری رویداد نیز گفت: رویداد مدوتک سازه‌ای در حوزه مد و تکنولوژی است که در آن ایده‌پردازان با فعالان بزرگ عرصه مد و پوشاک مرتبط می‌شوند؛ گروه‌های کاری تشکیل می‌دهند و نهایتاً ایده‌ها را در روند تولید قرار می‌دهند.

وی افزود: استارتاپ‌ها در تمام صنایع رایج هستند و کشور ما که از فعالان قدیمی در زمینه نساجی است؛ نیاز به به‌روز شدن دارد تا بتواند با سیستم‌های جدید فعالیت کند تا بتوانیم برای حضور در بازارخهای جهانی آماده شویم.

بدون دیدگاه

آخرین اخبار

پربیننده ترین ها