تشکیل شورای عالی مدیریت سرمایه‌های انسانی

    کد خبر :78643

یک کارشناس ارشد بازار کار طرح کارورزی را علمی، دقیق و قابل دفاع می‌داند.او می‌گوید نظام دانشگاهی در ایران باید به بازار کار متصل شود تا دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی با فضای کسب و کار مرتبط با رشته خود آشنا شوند.

مسلم خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی طرح کارورزی‌ اظهار کرد: این طرح که در برنامه جامع اشتغال فراگیر است فی نفسه علمی و قابل اجراست و تجربه خوبی در ایران نسبت به آن وجود دارد منتها از سال ۱۳۸۷ به بعد به دلیل کمبود منابع مالی اجرای آن به تاخیر افتاد تا اینکه در سال ۱۳۹۶ با توجه به دغدغه اشتغال و مباحث مطرح شده در خصوص بازار کار، دولت مصمم شد تا این طرح را اجرایی کند.

وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته بیش از ۶۶ درصد افرادی که در بنگاهاه به عنوان کارورز پذیرفته شدند جذب بازار کار شدند.

مشاور ارشد کارآفرینی و کسب و کار با اشاره به چالش‌های پیش روی طرح کارورزی، ادامه داد: با توجه به اینکه در تمام کشورهای توسعه یافته دنیا، موضوع تعامل دانشگاه و بازار کار عملیاتی شده و ارتباط دانشگاه با کسب و کار و شهرکهای صنعتی، کارآفرینان و صاحبان ایده به یک رویه عملیاتی تبدیل شده است از این رو کارشناسان تاکید دارند که در ایران هم باید نظام دانشگاهی به بازار کار متصل شود و دانشجویان پیش از فراغت از تحصیل در حوزه های مختلف با کسب و کار مرتبط با رشته خود آشنا شوند.

وی وجود ستاد یا شورای عالی مدیریت سرمایه‌های انسانی در کشور را ضروری دانست و افزود: در این ستاد که باید زیرنظر رییس جمهوری اداره شود، وزارتخانه‌های علوم، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان،‌ آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نهادهایی که به نوعی با منابع انسانی سرو کار دارند باید به عضویت درآیند تا روی آینده پژوهی بازار کار ایران متمرکز شوند.

کارشناس عالی بازار کار متذکر شد: به عنوان مثال اگر قرار است برای سال ۱۴۱۰ جذب دانشجو کنیم باید ببینیم چند نفر کارشناس در چه رشته‌ها و در کدام مناطق نیاز داریم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم لذا اگر خلأ آینده پژوهی ملی احساس می‌شود بعضا به دلیل نبود برخی همسویی‌ها و هماهنگی‌ها در حوزه بازار کار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید