در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد

دلیل تغییر طیب‌نیا از زبان خودش

    کد خبر :78553

طیب‌نیا با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم گفت: علیرغم دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی، نیاز به اصلاحات اساسی در نظام تامین مالی و بانکی کشور داریم.

به گزارش تسنیم، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز هئیت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم، اظهار داشت:‌ در ابتدای دولت یازدهم شرایط اقتصادی کشور بسیار خطیر بود و ما در اقدامات کوتاه‌مدت و برگرداندن ثبات به اقتصاد کشور در این دولت موفق بودیم.

وی افزود: امروز فکر می‌کنم شرایط برای اصلاحات ساختاری و نهادی در اقتصاد کشور فراهم شده، ولی ما با چالش‌های جدی در حوزه نظام بودجه‌ریزی مواجه هستیم، چرا که این حوزه و عدم تعادل آن منشاء بی‌نظمی در سیاست‌گذاری اقتصادی کشور است، همچنین در حوزه نظام تامین مالی و نظام بانکی نیاز به اصلاحات اساسی داریم.

طیب‌نیا گفت: بدهی‌های دولت که از دولت گذشته به ما رسیده، باعث بروز مشکلات جدی در صندوق‌های بازنشستگی و عدم تعادل در این صندوق‌ها شده که باید مشکلات زیست محیطی و محدودیت آب را نیز به این مشکلات اضافه کرد. مقابله با این شرایط و حل و فصل آنها نیاز به تیم کاری منسجم و هماهنگ دارد که من مطمئن هستم در دولت دوازدهم همانند این دولت در مرتفع کردن این مشکلات به ویژه در حوزه اصلاح ساختار اقتصادی موفق خواهند بود.

وی ادامه داد: البته رمز موفقیت دولت همدلی و همزبانی همه نهادها و قوا با هم و همچنین همکاری مردم با دولت است تا بتوانیم اقتصاد کشور را در مسیر رشد پرشتاب قرار دهیم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه به وزارت اقتصاد دولت یازدهم چه نمره‌ای می‌دهید، تصریح کرد: آنچه که می‌توانم بگویم این است که بنده از تمام توان خود برای موفقیت وزارت اقتصاد استفاده کردم و حتی زمانی که در حال استراحت بودم به دغدغه‌های اقتصادی کشور فکر می‌کردم، اما در خصوص نتیجه و اینکه چه نمره‌ای به وزارت اقتصاد می‌دهم آن را باید مردم اظهارنظر کنند.

وی گفت: هدف اول من در دولت یازدهم ایجاد رونق اقتصادی و افزایش توان تولید بود، اما اگر ما در این دولت مقابله با تورم را در دستور کار خود قرار دادیم به این دلیل بود که من شرط لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی را کنترل تورم می‌دانستم، چرا که در جامعه‌ای که تلاطم و بی‌ثباتی اقتصادی وجود دارد و نرخ ارز مدام تغییر می‌کند یک سرمایه‌گذار نمی‌تواند نتیجه کار خود را به درستی پیش‌بینی کند، بنابراین هیچ سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شود.

طیب‌نیا در پاسخ به اینکه تغییر وزیر اقتصاد در دولت دوازدهم ناشی از تغییر رویکرد اقتصادی دولت است، یا اینکه تغییر تاکتیکی در تصمیم‌گیری‌های کشور به وجود آمده؟ اظهار داشت: این تغییر شاید بیشتر به خاطر انسجام و هماهنگی در تیم اقتصادی دولت جدید باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید