وزیر زن به کابینه راه پیدا می‌کند؟

    کد خبر :78494

رییس کمیته زنان ستاد حسن روحانی گفت: باب حضور زنان در دولت بسته نیست و احتمال دارد آقای روحانی در آینده یک وزیر زن از بین زنان توانمند به کابینه معرفی کند.
اشرف بروجردی، ‌درباره وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، رأی اعتماد به وزرا را از حقوق نمایندگان مطرح کرد و گفت: طبق قانون دادن رأی اعتماد به وزرا از حقوق نمایندگان است، آنان این نکته را در نظر می گیرند که فرد معرفی شده می‌تواند سیاست‌های دولت را عملی کند یا خیر، و در صورت صلاح‌دید رأی اعتماد خود را به وزیر پیشنهادی می‌دهند.
رییس کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: نمایندگان بررسی می‌کنند اشخاصی که پیشنهاد شده‌اند در صورت فعالیت در دولت آیا کشور را به سمت توسعه پیش می برند یا خیر؟

بروجردی عنوان کرد: نمایندگان در حال حاضر تا حدودی متقاعد نیستند که به کل کابینه رای دهند، زیرا دولت به خوبی نتوانسته سیاست‌های خود را برای مجلس تبین کند و این خود می‌تواند محلی برای بحث و گفت‌وگو باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: زمان می‌برد تا نمایندگان شناخت بیشتری از افراد پیشنهادی به دست بیاورند و بخواهند که به آنان اطمینان کرده و رای اعتماد بدهند.

بروجردی یادآور شد:‌ دولت در حال حاضر یک دوره پر فراز و نشیب را طی می‌کند و باید تعامل بیشتری با مجلس داشته باشد تا بتواند بهتر سیاست‌های خود را تبیین کند و نمایندگان نیز چهره‌های جدید معرفی شده را به خوبی بشناسند.

او در پاسخ به این سؤال که ضرورت عدم تعمیم نظرات شخصی به نظر فراکسیون چقدر می‌تواند در دادن رأی اعتماد تاثیرگذار باشد، گفت: نمایندگان خوشبختانه فراکسیونی عمل می‌کنند و مهم این است که فراکسیون‌ها بتوانند به هم نزدیک شوند و یک رأی سازنده دهند.

رییس کتابخانه ملی درباره عدم معرفی زنان برای کابینه دوازدهم اظهار کرد: ممکن است در آینده این اراده تحقق پیدا کند البته باید خاطرنشان کنم که اگر آقای روحانی در دولت یازدهم این کار را انجام می‌داد، بهتر بود و گلایه‌هایی که امروز می‌شنویم نیز کمتر می‌شد .

بروجردی تاکید کرد: این باب بسته نیست و احتمال دارد آقای روحانی در آینده یک وزیر زن از بین زنان توانمند به کابینه معرفی کند.

او درباره برخی از گمانه‌زنی‌ها که گفته می‌شود کابینه دوازدهم مصلحتی است نه بر خواست مردم عنوان کرد: باید به این امر توجه کرد که شاید گزینش این افراد در این مقطع برای رسیدگی به امور مهم مردم مصلحت نظام باشد از این رو نباید نقطه نظرات شخصی را اعمال کنیم. معتقدم این دوستان می‌توانند پیگیر امور،‌مصالح و منافع کشور باشند.
منبع: ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید