بودجه ۲۰ هزار میلیاردی مجلس برای تقویت بنیه دفاعی کشور

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۳۱
    کد خبر :78388

نمایندگان مجلس با تصویب ماده ای از طرح مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا ۲۰ هزار میلیارد ریال به تقویت بنیه دفاعی کشور و گسترش فعالیت های موشکی اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا علیه ایران در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب ماده ای از این طرح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را موظف کردند مستمرا تحرکات آمریکا شامل دولت و کنگره را رصد و بررسی نمایند و اقدامات تکمیلی متناسب را به مجلس پیشنهاد دهند.

همچنین دولت موظف شد در مقابل اقدامات آمریکا مطابق قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام به ویژه بند ۳ آن با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی اقدامات متقابل را انجام دهد و نتیجه آن را به کمیسیون امنیت ملی گزارش نماید.

همچنین با تصویب ماده دیگری مقرر شد به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور، افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تروریسم، تقویت بنیه دیپلماسی، رصد اطلاعاتی، پیشران و پدافند هسته ای، حفظ ثبات منطقه و حمایت از سپاه پاسداران در جهت تحقق اصل ۱۵۰ قانون اساسی دولت مکلف است مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تخصیص دهد.

۵۰ درصد مبلغ مزبور به منظور گسترش فعالیت های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و ۵۰ درصد دیگر میان وزارتخانه های اطلاعات، امور خارجه، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به طور مساوی تقسیم شود.

طبق تبصره ۱ این ماده وزارت دفاع بودجه مذکور را برای اجرای طرح پیشران و پدافند هسته ای هزینه نماید. همچنین طبق تبصره ۲ این ماده وزارتخانه های امور خارجه و اطلاعات موظف شدند بودجه مذکور را در چارچوب تحقق اهداف این قانون هزینه نمایند.

دولت موظف است به منظور توسعه فعالیت های صلح آمیز فنی، پژوهشی و صنعتی از حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد هسته ای مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال را به سرجمع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای هزینه ای بودجه سال ۹۶ سازمان انرژی اتمی به طور مساوی تخصیص و پرداخت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید